8. 5. 2018.

Gradnja kuce - potkrovlje

Potkrovlje - plafon i malterisanje

Evo malo nešto i da napišem. Nisam dugo imao volje.
Početkom prošle godine )januar 2017) majstor iz komšiluka započeo je malterisanje i gips plafone.
Naišao je jedan hladan talas kada je temperatura noću bila -15, pa i -20, a danju jedva -5*C.
Radovi su stali a to je ujedno bio i test za TP. Bez problema je grejala kuću na 23*C iako nema spoljašne izolacije, a na ploči je bilo 4cm stiropora i ponegde staklene vune. Taj mesec je struja bila oko 15,000 dinara i na granici crvene zone. Da sam imao dvotarifno brojilo onda bi račun bio oko 11.000. Jedino nisam bio zadovoljan jer je pištala TP a to ću u narednoj temi.
Da se vratim na malterisanje.
Rečeno mi je da će trajati 5 dana, a trajalo je 2 meseca. Vrlo neozbiljno. Kažu da će doći u 7 i ja ustanem, a dođu u 10. Lučne prozore je trebalo uvući unutra jer se nisu mogli otvoriti zbog lukova i to će kao oni srediti. Sredili jedan, a drugi ja. Što se tiče samog malterisanja nije loše određeno. Moler je posle radio jednu sobu i stepenište i kaže da je dobro omalterisano.
Cena 3e, 175m2 i oko 200e materijal.

Spušteni plafoni... ukratko.. nisam u Subotici mogao da nađem sidra od 28cm jer niko ne stavlja toliko izolacije pa sam naručio iz Beograda. Rad je bio 5e/m2. Bolje da sam tražio 4e bez bandažiranja jer me popravke dodatno koštaju. Išao sam 30cm staklene vune na kosim delovima, a na ravnim 40cm. Kao rezultat toliko debele izolacije imam da je u potrovlju bilo hladnije nego u prizemlju i prošlo leto je bilo dosta toplije od proseka, kao i što je zima bila hladnija.
Izašlo me je oko 17e/m2 i u kupatilu još nisam stavio jer bih prvo dimnjak da prođe.
Osim lošeg bandažiranja ima i par grešaka na spoju zida i gipsa gde na 1 metar dužine ima stomak od 1cm i više. Generalno nije loše prošlo sem što je trajalo mesecima. Bolje da sam uzeo ekipu koja bi to uradila za 2 nedelje.
U međuvremnu sam napravio i malu šupu i evo upravo radimo fasadu.

A palo je i jedno more sa dve naj osobe na svetu! :) Bez njih ništa ne vredi.

8 коментара:

  1. Ćao, da te pitam kako se postavlja termoizolacija između rogova ako iza imaš samo paropropusnu foliju? Jel folija toliko zategnuta na rogovima da mineralna vuna može bez problema da se nabije do folije? Ili se pak ostavlja neki prostor između folije i vune?

    Pozdrav Milan

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moze da se nabije bez problema ali svakako je stavljano 10cm a rogovi su 12cm tako da cak i ima malo prostora. E tu bih mogao da ti dam savet iz iskustva jer imam gresku. Na rogove je zakucan opsav daske od 2cm. Tako da ako gledas od donjeg pocetka roga imas prvo 1m daske debljine 2cm pa se onda nastavlja rog i tako je stavljena folija. Kada je duvao vetar i navejao je onaj sitan suv sneg izmedju crepa i folije i bukvalno je bio na celoj foliji sneg ispod crepa. I onda je poceo da se topi... i onda je nastao problem. Voda je curila lepo po foliji ali do zakucanih daski gde je imala uzvisenje od 2cm od daske i tu su se stvarala jezerca. Iako je to paropropusna a vodoneprousna folija pocela je voda koja stoji da polako kapa. Kada mi se to desilo nisam imao oluk i mislim da je zato sneg tako vrlo lako otisao ispod crepa. Ako budes radio opsav kao ja onda kada zakuca majstor opsav onda u istoj debljini da zakuca letvu na rog da rog i opsav budu u jednom nivou i onda tek foliju da stavlja.

      Избриши
  2. Ovo sam sad morao tri puta da pročitam da bih skapirao :) Odlično si objasnio ali sam morao da stvorim sliku i zahvaljujući slikama na strani cama https://gradnjakuce001.blogspot.com/2014/12/gradnja-kuce-krov.html i https://gradnjakuce001.blogspot.com/2014/12/krov-kuce.html sam skapirao (valjda). Znači extra letva debljine 2cm (ako je opšiv 2cm debljine) po dužini roga pa onda folija preko da se ne bi stvorilo to ulegnuće u foliji zbog prelaza?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E to. Vidis gde je crveni cekic na prvoj slici? Malo iznad njega se vidi zavrsetak opsava. Opsav je na gredi i visi je 2cm od grede i tu folija ima prelaz sa grede na opsav i to je strm prelaz i tu se nakuplja voda kada se sneg topi.

      Избриши
    2. Pa nemoguće je da se sve predvidi, ali zato je tvoj blog sjajan jer nama koji tek treba da gradimo služi za davanje ideja i daje nam mogućnost da predvidimo neke stvari o kojima nismo ni razmišljali. Hvala ti na tome. Još nekoliko pitanja oko termoizolacije u krovu. Ti si beše stavio 30cm u kosi krov, znači 10cm između rogova i 20cm ispod rogova? I da li si stavljao samo staklenu vunu i između rogova i i ispod rogova ili si išao na kombinaciju kamene i staklene? Jel ova sidra drže Al profile na koje se posle ubacuje vuna ispod rogova, kao ovde https://www.youtube.com/watch?v=vtphEtAST-g minut 2.34?

      Избриши
    3. Da, 30cm na kosim delovima i 40cm na ravnim. 10cm izmedju rogova i 20cm ispod. Kao na klipu stavljano. Stavljao sam samo staklenu vunu. Nisam isao kombinaciju ili kamenu vunu. Razlog je velika debljina izolacije. Racuna sam da ce najslabija kamena vuna omoguciti da leti bude za samo 1 stepen hladnije u kriticnim danima, a kostalo bi me preko 1000e vise. Svakako sam planirao klimu u potkrovlju i bas mi je svejedno da li ce klima rashladjivala vazduh od 25 ili 26 stepeni. Koliko kamena vuna moze da bude dobra leti toliko moze da bude i losa. Koliko se ona sporije ugreje toliko se i sporije hladi. Treba naci optimum. Po dijagramima sto sam gledao staklena vuna kod mene se ugreje stepen vise nego kamena vuna ali se kod mene staklena vuna ohladi do 8 ujutro, dok se kamena vuna ohladi tek sutradan oko podne. Medjutim Sunce vec uveliko greje u podne i krov se ne stigne ohladiti preko noci i na deo jucerasnje toplote dolazi danasnja toplota. Kod staklene vune ciklus grejanja i hladjenja se u potpunosti zavrsava, dok kod kamene ciklus hladjenja se na zavrsava i kamena vuna dan pocinje toplija. Ovo je teorija i zavisi od mnogo drugih faktora kao sto je nagib krova, polozaj, boja crepa, kakve su noci, da li ima npr 20 uzastopnih tropskih dana ili posle 10 dana dodje jedan hladniji pa prekine tu akumulaciju...

      Избриши
    4. Ne znam koji si staklenu vunu stavljao. Knauf recimo ima do maks 16cm debljine. Jel bi onda išlo recimo 2 sloja staklene od po 10 cm ispod rogova?

      Избриши
    5. Staklena vuna u rolini,5cm debljine, stavljas vise slojeva.

      Избриши

Shiedel dimnjak - gradnja kuće

Schiedel dimnjak - gradnja kuće Danas je završen Schiedel dimnjak 8,66 metara.  Cena materijala 63.000 ili 540e. Majstori su uglavnom pr...