28. 3. 2014.

Temelji

Temelji kuće

Temelji kuće su trakasti ukupne dužine oko 58 metara. Temeljna traka je širine 45 a visine 35 na dubini od 80cm a temeljni zid je izdignut 30cm iznad zemlje. Temeljni zid je armiran pri vrhu 4 x fi12 a ankeri za vertikalne stubove su 4 x fi14 i treba da vire 70 cm iz temelja. Kuća ima 15 stubova. Deo temeljnog zida kod garaže treba da je u nivou zemlje. Problem je što plac ima blagi pad od 30cm i negde će otići više betona.

Dosta majstora je reklo da projektant nije dobro odradio projekat jer je nemoguće da je temelj samo pri vrhu armiran. Nazvao sam arhitektu koji je potvrdio da nije greška a ko tvrdi drugačije neka matematički izračuna. Pošto je pesak i dosta je podvodan teren odlučio sam malo da ojačam temelje tako što bih armirao sa 4 x fi8 u donjoj zoni temelja i plus bih stavio u temeljnu stopu armaturnu mrežu fi4. Čisto da mirno spavam. To zadovoljstvo će koštati još 130e što nije neka cena na celu sumu kuće a smanjiću rizik od pucana temelja.

Dobio sam super ponudu za uvezanu armaturu na meru za 85 dinara po kg ili 0,74e po kg. Ta cena je niža od nabavne cene mnogih stovarišta. Moj proračun se slaže sa računom i tačno je 400e.

Ponude za izgradnju temelja ide ovao: 50e metar kubni, drugi opet 25e metar dužni a treći 12,5e za bruto metar površine kuće. Ukupno to se kreće od 1250 do 1500e samo za rad. Neke ponude u tu cenu uključuju i oplatu a negde moram da kupujem.
Moj proračun je 10 metar dnevno jedan čovek može da iskopa a ima 60 metara što je 6 dnevnica fizikalca po 10e. Za dva dana može da se izšaluje što je majstoru 40e a drugar i ja i još dva fizikalca možemo za jedan dan da izlijemo. To je ukupno 120e. Pomnožim sa 2 jer uvek ima nekih problema i to je 240e. Mooogo manje nego u ponudama. 
Malo sam se potrudio i dobio sam ponudu od 120e. Ponudu je dao moj imenjak Vlado.
Morao sam dokupiti daske, štafle i eksera.
Tako da je plan da se sledeće nedelje iskopaju i izšaluju temelji a za vikend ide izlivanje. Nije žurba pa može i za dve nedelje da se pripremi sve.
Ide polako, popije se, ali ide i to u okviru planova. Neka bude i 200-300e jer biće tu hrana i piće i malo nagradno koji dinar jer je deo stvarno malu ponudu.

Vlado se potrudio dosta. Zapelo je kod šahte za bunar jer je visok nivo podzemnih voda i jer želim da šahta bude prekrivena zemljom. Sredio je šupu. Dosta pedantno sve radi. Nabavio je psa čuvara (koji je negde odlutao :) ) . Našao 5e jeftiniji šljunak. Trudi se iako neke stvari ne zna. Za svaki probem raspita se. Jeste fizikalac ali je svašta radio. Jeste da voli da popije ali na gradilište u zadnje vreme dođe trezan. Inteligentan je i vešt. Prepustio sam mu da organizije fizikalisanje i plaćanje a za majstorske radnje je on zadužen i ide mu od ruke. Ako mu progledam kroz prste što je dva puta došao pijan iako je to bilo samo neki utovar i istovar, onda je sve ok za sada. Samo da se ne razočaram kasnije.

Update 3.4.2014. Morao sam uzeti dva slobodna dana za trčkaranje i premeravanje. Temelji nisu dobro iskopani. Kočići su udareni računajući 15cm stiropora tako da na svakoj strani imamo 30cm više. Levi zid smo uvukli 30cm tako da se ostalo poklopilo a prednji smo uvukli 20cm a zadnji 10. I tu se sve ostalo poklopilo. U subotu je bilo jos jedno generalno premeravanje, postavljanje armature i oko podne je počelo izlivanje temeljne trake. Sa 2 mešalice do 18h su bile izlivene trake sa spoljne zidove. Ja sam napijao beton i postavljao vertikalnu armaturu i pazio da horizontalna armatura bude  u betonu. U nedelju ujutro smo brat, dvojica drugara i ja za 2 sata zavrsili traku za unutrasnje zidove.
Nije 120e kao što  sam i mislio. Biće više nego duplo više ali daleko ispod najjeftinije ponude. Bio sam nervozan jer nije dobro premereno i kopano.
Za sledeći vikend bi trebala biti spremna oplata.
Update 10.4.2014. Oplatu Vlado nije mogao sam. Kako god bilo šta da uradi sve ispadne nakrivo. U pomoć mu je došao zidar Zito i jedan Rumun. Sve ide mnogo brže. Sada kada smo stavili oplatu vidim da je na jednom ćošku temeljna stopa tačno u ravni sa zidom. Eto kada se ne pripremi nanosna skela i kada se naknadno prepravlja. Nije veliki problem jer se radi o delu zida u dužini od 3 metra A kuća ima 60 metara temelja. Rešiću to tako što ću napraviti stopu na stopi.
Update 27.4.2014.
Slika na placu je još uvek  ista s tim da smo izlili temeljni zid.
Bilo nas je 10 na dve mešalice. Skupili smo se u 8 a počeli u 9 i završili u 17 sati sa svim pauzama. Uglavnom su tu bili drugari. U proseku jedna mešalica je pravila nešto manje od kubika na sat. Na prvi pogled je delovalo da će nas biti previše ali bilo nas je taman. Trebalo je podizati kolica preko oplate, nivelisati, nabijati i još neke sitnice.


29.4.2014.
Trenutno skidamo oplatu, razbacujemo zemlju i temelj mažemo bitumenom.

Krajnja cena temelja je oko 2500e. U tu cenu nisam računao daske jer će se većina iskoristiti kasnije. Cena dasaka ide u pomoćni materijal.
Da li sam mogao jeftinije? Mogao sam za možda 200e ali to zahteva stalnu moju prisutnost. Potrošnja materijala je identična kao u projektu.
Da li sam mogao bolje? Srednji zid ima stomak od 2-3cm što se neće videti kada se počne zidanje. Temelj kod terase nije baš vertikalan ali tu će ići stakleni zid pa ni neće biti noseći. I jedan zid je umesto 9,8 metara ispao 9,7. Tih 10 cm je zbog nakrivljenosti temelja a  nešto zbog greške. Ni tih 10cm neće biti primetno jer sa jedne strane ide ulazni plato a sa druge strane terasa.
Ipak sam trebao biti više na gradilištu. Mislio sam da ljudi znaju da kopaju 15 cm od kanapa ali sam se prevario.
Sve u svemu sam zadovoljan.



38 коментара:

  1. Анониман4/12/2014

    Samo napred,nazad nema!
    Nego ako ces tako sturo i sa "toliko" slika da radis blog,bolje nemoj ni sebi ,a ni drugima da tracis vreme!
    Ovo je dobronameran savet,svako dobro!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nema novih slika jer i nema nekih vecih vidljivih promena. Ocekujem da cemo ove ili sledece nedelje izliti temeljni zid pa cu ubaciti jos slika. Kao sto sam rekao nije uradjena nanosna skela i puno vremena je potroseno na ispravljanje gresaka. Imao sam previse poverenja u majstore da ce to odraditi kako treba ali ispada da treba par puta dnevno da ih kontrolisem i licno premeravam i govorim kako i sta treba da se uradi.

      Избриши
  2. Анониман4/15/2014

    Desava li se nesto na gradilistu?Nema slika ,nista ne pises,sta se desava......Svako dobro!
    Sasa

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav. Ide polako. Jedan covek pravi oplatu. Nije bila uradjena nanosna skela tako da dok su kopali desilo se da su slucajno izvadili koji kocic i sada kada se radila oplata mere mi nisu stimale. Nije nista strasno ali je izgubljen dan na premeravanju i razmisljanju koji su kocici pogresno postavljeni i kako ispraviti te greske. Greske su max 10 cm ali sam ispravio zbog toga sto sam stopu izlivao malo siru nego sto je potreno.

      Избриши
  3. Анониман5/03/2014

    koliko je gvozdja utroseno u temeljne grede,u kilogramima?koji si razmak pravio na uzengijama?
    da li si odmah postavio i traku za uzemljenje pre nego si krenuo sa nalivanjem temelja?
    koliko si utrosio cementa?koji si omer betona pravio - 1:3 , 1:3,5 ili 1:4?
    inace svaka cast za ovaj tekst ,meni je licno jako interesantan jer i ja planiram da pravim neki kutak za moju porodicu i mene pa me sve ovo jajo,jako interesuje!samo napred i nadam se da cews malo vise pisati i postavljati vise slika
    srecan rad!milos

    ОдговориИзбриши
  4. Ukupno imam 60 metara temelja. Idu 4 šipke po fi 12 vezane uzengijama na svakih 30cm sa fi 6 a šipke sa razmakom od 20cm. To je ukupno 240 metara fi 12 rebrastog a to se računa da ide 0,92kg po metru. To je 220kg. Uzengije ide 180 komada po 1,1 metar i to je 45kg. Imam 14 stubova i ankeri su 4 x fi14 i treba da vire 70cm iz temelja. Težina je 132kg. Ukupno 400kg ili oko 300e. Ja sam na svoju ruku stavio u temeljnu stopu stavio mrežu fi4 i armaturu 4 x fi 8 uvezanu kao u gornjoj zoni. To na svoju ruku što sam ojačavao me koštalo još 140 evra. Potrošeno je 80 džakova cementa i nešto manje od 30 m3 šljunka. 40 litara Sika Plastocrete N je 6800 dinara. Beton je MB 20 tj. 1.4 smo išli. Po projektu je trebalo biti utrošeno skoro 20m3 ali sam izdigao još 10cm kuću i tenen nije idealno ravan pa je otišlo 4 kubika betona više.
    Ono što treba računati kao veliku stavku je oplata. 3 kubika dasaka ode ali mogu se kasnije iskoristiti pa sam to stavio u pomoćni materijal. Još uvek nije krajnja cena temelja jer moram staviti stirodur zbog hladnog mosta i trenutno mažem bitulitom da bude barem neka hidroizolacija.

    ОдговориИзбриши
  5. E da, postavljeno je uzemljenje ispod temelja, podcink trake 20 metara po 200 dinara i zabijena je jedna podcink cev od 5 metra koja košta 500 dinara.

    ОдговориИзбриши
  6. Анониман10/23/2016

    Druze,dobio sam sve dozvole i ove nedelje bi trebao poceti kopati temelje ako vreme dozvoliti. Temelj mislim klasicno naliti do zemlje a onda iznad zemlje zidati betonskim blokom 25. MOja je kuca prizemna,14x12 i na tu povrsinu projektant mi je dao proracun Temelji: RØ14: 1100m (1377kg)uzengije Ø6: 820m (350kg)
    Ploča na tlu: Q335: 14kom (985kg); preklopi mreža su 30cm. I sad kad citam ovo tvoje nije mi jasno cemu tolika razlika u potrosnji gvozdja,jos plus moja kuca prizemna.....
    Svako dobro

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav. To je bas puno armature. Kod mene je uglavnom peskovito zemljiste a pesak je vrlo stabilan. Do nedavno su se u mom kraju pravili temelji bez armature. Pogledaj staticki proracun ili daj nekome da proveri. Mozda i mora tako ..

      Избриши
    2. Анониман10/26/2016

      Pozdrav. I ja sam iz Srema,gde je crnica i stabilno tlo,ali iz nekog razloga,a mislim da je to po njihovom skolskom sistemu odradjeno. Majstor je resio da radi sa fi 12,sa po 6 sipki i to je to. A reci mi koliko je tebe gvozdje izaslo za temelj.

      Избриши
    3. Sada racunam. Kuca 14x12 kako ide 1100m armature?
      Da recimo imas po jedan poprecni zid od 12 i jedan od 14 metara. To je (14+14+14+12+12+12)x4=312 metara!!!!!
      820 metara uzengija.... previse!!! Nisi nesto dobro racunao. Mozda nisi dobro procitao projekat. Meni je Fi14 ankeri sto vire iz temelja za vertiklane stubove.

      Meni je po projektu 4 puta fi 12, rebrasta. Gledaj da koristis rebrastu. Malo je skuplje a puno bolje. Mislim da danas vise niko ne koristi glatku.
      1m fi 12 je 0,92kg. Ja sam stavio za svaki slucaj jos fi6 u drugoj zoni i to me kostalo jos dodatno 120e.

      Избриши
  7. Анониман11/01/2016

    Gde si druze uzimao vezanu armaturu....

    ОдговориИзбриши
  8. Анониман11/21/2016

    Pozdrav druze.
    Podcink traku nisi stavio celom duzinom temelja,vec samo 20m i izasao kod razvodne table?? Jel to necija preporuka ili si na svoju ruku tako uradio??

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav. Mislim da smo nabili u zemlju podcink cev od 5 metara i stavili 20 metara trake pre izlivanje temelja. To je na preporuku elektricara u koga imam poverenja i koji kaze da tako svuda radi i do sada nikada nije imao problema kada su izlazili da mere.

      Избриши
  9. Poceo blog s temeljima a nekako se ugusio kod krova. Dajte celu kucu da vidimo. :D

    ОдговориИзбриши
  10. Анониман9/13/2017

    Pozdrav Vlado, vidim da si radio temeljnu stopu po projektu u visini od 35 cm, pa sam hteo da te pitam par stvari u vezi toga:
    1. Da li je bilo zahtevno šalovati temeljni zid na dubini od 40 cm pa do gore 30 cm iznad zemlje? Ppošto meni majstor kaže da je to skoro pa nemoguće, a tako je nacrtano u projektu.
    2. koliko je bio širok rov, da li kao temeljna stopa 45cm?
    3.koliko je širok temeljni zid?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav, temelji su kopani na 25cm a dole je prosirena stopa po 10cm sa obe strane. To prosirenje je islo na visinu po projektu. Nije se zemlja obrusavala. Jedino sto bih sada uradio u vezi temelja je to da bih izbegao salovanje vec bih izlio do visine zemlje i onda zidao par redova betonskih blokova.

      Избриши
  11. Анониман10/04/2017

    Pozdrav još jednom. Koliko si išao razmak izmedju ankera za stubove iz temelja, pošto znam da je širina rupe na PB ytongu 20 cm? Nisam nigde našao preporuku koliko je razmak izmedju armatura najbolji za taj sličaj.
    Čitam da si izolovao temelj sa strirodurom, pa me interesuje do koje dubine si išao, i da li samo sa spolja ili i iznutra. Da li si još nečim odvojio temelj od zemlje?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav. Da, precnik rupe je 20cm pa sam gledao da je odvojeno minimalno 2-3cm od zida. Nije to bas idealno postavljeno pa kasnije mozes malo da iskrivis armaturu da stoji lepo. Nisam izolovao stirodurom i razmisljam da mi je to bespotrebno jer prakticno imam termoprekid na temeljima. Posto imam 15cm stiropora u podu pa kosuljica to znaci da kosuljica koja se greje dolazi do zidova u visini 15cm od temelja a tih 15cm je ytong koji solidan izolator. Sem toga imam terasu, ulazni plato i garazu koji pokrivaju temelje tako da je mozda tek trecina temelja direktno izlozena spoljnim uticajima pa mi je gubitak na temeljima stvarno zanemarljiv. Nisam odvajao temelj od zemlje.

      Избриши
  12. "Temeljna traka je širine 45 a visine 35 na dubini od 80cm a temeljni zid je izdignut 30cm iznad zemlje."
    valjda si mislio :
    "Temeljna STOPA je širine 45 a visine 35 na dubini od 80cm a temeljni zid je izdignut 30cm iznad zemlje."

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne. Bas sam mislio na temeljnu traku. Osnovni oblici temeljnih stopa su temeljna traka i temeljni samac. Nije greska reci da je temeljna stopa ali je preciznije reci temeljna traka. To je isto kao da ja pricam i izolaciji stiroporom a vi se javite i pitate da li sam valjda mislio na TERMOIZOLACIJU. Ne, konkretno sam mislio na stiropor ali i to je jedna vrsta termoizolacije.

      Избриши
  13. Gradio bih kucu 9×11m,odmah uz kucu bi se nalazila garaza sa kotlarnicom otprilike 4×7m.
    Ispod garaze bi bio podrum od 15m2.
    Zanima me cena temelja za tu dimenziju sa prvom plocom racunajuci i kopanje i zidanje podruma.
    Jel moze to da se uklopi u 5-6000e?
    Sve pohvale za dosadasnji rad i detaljno opisivanje,nista slicno nema na internetu.
    Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav,
      koliko se secam cena za te pare ako uradite garazu i temelje onda ce biti super :). Meni je u osnovi manja kuca (racunajuci kod Vas i podruim i garazu) i ta faza me je izasla nekih 15.000 evra. Gradjeno je Ytongom i to je nekih 2000e skuplje tako da po nekoj gruboj proceni potrebno je duplo vise novca. Ako ste pod prvom plocom misli na tavansku plocu jer podna ploca se naziva nulta ploca.

      Избриши
  14. Ćao, imam nekoliko pitanja ako imaš vremena da odgovoriš:

    1. Kažeš da nisi stavljao termoizolaciju na coklu, ili misam razumeo? Ok kapiram da si odvojio unutrašnji deo od betona sa 15cm termoizolacije na nultoj ploči, plus ytong zidovi. Nego zbog temelja koji viri iznad zemlje i dela ispod koji može da smrzne, zar ne bi trebalo da se termoizoluje bog samog temelja, barem 50-60cm ispod nivoa zemlje? Meni je projektant predvideo termoizolaciju sve do stope, pa zato pitam da mi nije trošak bez veze.

    2. Pošto si stavio 15cm TI na nultu ploču, pa onda ide košuljica pa podloga, to je nekih cirka 20cm malo jače visina od nulte ploče do gotovog poda. Kako si rešio izlaz na verandu sa zadne strane kuće i kod ulaza sa prednje strane, a da ne moraju da se dodaju stepenice budući da na nultu ploču van kuće kod ulaza se dodaje košuljica, HI i podna obloga, a ne ide TI? Znači ima razlika od 15cm za tu termoizolaciju, ili ne kapiram? Opet pitam jer i kod mene je nešto slična situacija, pa moram da pitam projektanta kako to da rešimo.

    Pozdrav Milan

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    2. Jos jednom cao Milane :)
      Nisam stavljao nikakvu termoizolaciju. Ytong zid slabo prenosi toplotu na temelje. Grejem 155m2 sa 200-250e godisnje i ne verujem da bih smanjio godisnji racun ni za 5e ako bih izolovao coklu. Od smrzavanja nemas da brines ako ga uradis kako treba. Gledao sam termokamerom i na -5 napolju temelj je bio iznad nule jer vuce toplotu iz zemlje. Mislio sam prvo da su to gubici koji se prenose kroz zidove i bilo mi je nemoguce ali kada sam termokamerom pogledao komsijsku shupu koja se ne greje, video sam isto toliko tople temelje i zakljucio da toplota dolazi iz zemlje. Nemas brige oko srmzavanja temelja. Stoje kuce i zgrade i 50 godina sa neizolovanim temeljom i temelj ce poslednji da propadne na njima.
      Za drugo pitanje.
      Ploca ulaznog platoa je 1-2cm niza od nivoa gotovog poda u kuci, znaci visa je za nekih 20cm od nivoa betonske ploce u kuci. Tu cu lepiti keramiku na lepak. Ploca zadnje terase je niza nekih 5-6cm od nivoa gotovog poda u kuci i tu cu na terasu ici kosuljicu i plocice. Znaci, ako planiras u lepak onda beton na terasi mora biti visi od betona u kuci za izolaciju i kosuljicu i mozda 1cm manje (zavisi od padova na terasi). Ako ces stavljati kosuljicu napolje i na to plocice onda beton na terasi mora biti odprilike u nivou izolacije. To najbolje da vidis sa keramicarom.

      Избриши
    3. Vidiš meni su u projektu sve AB ploče u istom nivou :( kad gledam osnovu temelja i presek. Zato i imam razliku posle u visini jer imam 10cm termoizolaciju u podu unutar kuće, a to nemam van kuće. Izgleda da je kod mene ploča ulaznog platoa i zadnje terase sastavni deo temelja. Kapiram zadnju terasu jer imam i stubove koji drže nadstrešnicu iznad terase. Projektant mi kaže da ili dodam stiropor u ploče gde je ulaz i terasa ili da smanjim debljinu stiropora u podu unutar objekta, ali mi se to ne radi. Ili da se napravi neki zub, da bude kaskadna temeljna ploča ali kaže to je najskuplja varijanta. Ništa videću se sa njim ovih dana pa ćemo da vidimo šta ćemo :)

      Избриши
    4. Ne znam sta je skupo da napravis zub i da su ti temelji na terasama 10cm visi od kuce? Ako imas 20m temelja terase i podignes 10cm i sitine su 20cm to nije ni pola kubika betona. Jos nesto malo na salovanje. Mozes cak da taj temelj ozidas sa kojim redom cigle pa onda izlise plocu terase. Ja sam ostavio armaturu iz temelja gde ce ici terasa i kada sam bio siguran kako ce sve ici onda sam uradio terase.

      Избриши
  15. Jel treba da se na neki način ojača temelj tamo gde ide kamin i dimnjak (nisam baš razumeo) ili se samo predvidi posebna podloga zbog temperature?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nema narocitog grejanja temelja ispod dimnjaka ili kamina.
      Dimnjak je tezan preko jednu tonu i potreban je ozbiljan temelj. Ja sam iskoristio temelj kuce i samo sam ga tu malo prosirio. To je bolje nego da pravis komplikovan temelj dimnjaka posebno, naravno ako moze tako. Mesto gde ce ici kamin nema poseban temelj ali nisam hteo da ga stavljam na kosuljicu ispod koje je je 15cm tvrdog stiropora, mada je tako na projektu. Tu gde ce ici stope od kamina sam stavio po blok Ytonga i na te blokove cu zidati kamin. Znaci ne ide kamin na kosuljicu koja ide na stiropor, a taj stiropor na plocu. Ide tako sto kamin ide na ytong blok koji stoji na ploci. Blok mi je u ravni sa kosuljicom.

      Избриши
    2. https://gradnjakuce001.blogspot.com/2015/11/gradnja-kuce-podno-grejanje-i-kosuljica.html Na poslednjoj slici levo dole se malo vidi kraj tih stopa za kamin.

      Избриши
    3. Aha kapiram, sjajno rešenje. Svaka čast!!!

      Избриши
  16. Pozdrav ljudi planiram rusiti staru kucu koja je u obliku L. 21x9 . Koja ima projekat i sve to sada zanima me da li ako budem rusio trebam raditi opet projekat. Drzao bi se tih dimenzija spoljnih samo bi prostorije bile drugih dimenzija i prostorije pomerene. E sada da li da koristim tu ciglu sa kuce koju rusim dokupim. Sta mi treba od papira.,koja bi me cena izasla ta temelj.

    ОдговориИзбриши
  17. Ćao Vlado, jeli koliko ti je prema statici izašlo ukupno kilograma armature? Koja je seizmička zona tu kod tebe? Kod mene je projektovano za 9 zonu (Despotovac). Podna ploča je debljine 12cm, armirana sa ±Q335. Izašlo je 2395 KG mreže i 4765 KG RA šipki. Čoveče 7 tona gvožđa za kuću od ytonga sa potkrovljem. Deluje mi mnogo, pa sam hteo da°vidim koiliko si ti imao. Kapiram da nije ista zona i nije ista kuća, ali 7 tona stvarno deluje mnogo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav. Verovatno su tu racunate i armature koje idu u fert gredice i onda bi moglo da ima smisla tolika armatura. Samo za vertiklane stubove, grede i temelje. Koliko ode rebraste armature samo na temelje, horizontalne i vertikalne serklaze?

      Избриши
  18. Анониман10/01/2023

    Pozdrav. Dali moze da se zida cokla sa betonskim blokom i koliko je to jako interesuje me ako ima kos savjet neka kaze. Umjesto betonskog cokla. Hvala unaprijed...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sada kada bih ponovo zidao kucu, coklu bih radio sa betonskim blokovima, naravno uz projekat. Jeftinije, brze i nema salovanja, a 80cm betona u temelju je sasvim dovoljno.

      Избриши

Shiedel dimnjak - gradnja kuće

Schiedel dimnjak - gradnja kuće Danas je završen Schiedel dimnjak 8,66 metara.  Cena materijala 63.000 ili 540e. Majstori su uglavnom pr...