20. 8. 2014.

Betonske stepenice

Betonske stepenice

Danas su gotove betonske stepenice. Ukupno ima 17 stepenika koje se na sredini lome za 180 stepeni i imaju podest sa četiri stepenika u polukrug. Mihajlo je sve to lepo odradio. Uzeli smo visinu gotovog poda, debljinu obloga i postavio je daske i nacrtao gde će ići stepenik i sve se na kraju uklopilo. Gazište je duboko 27cm i planiram da ga sa oblogom malo produžim. Širina je 1m a visina gazišta 17,3 cm. Postavljena je armatura fi12 na svakih 20cm i popreko vezana sa fi8. Jedino je na podesu vezana sa fi12. Potrošeno je oko 1,5 kubik malo jačeg betona. E sada koliko me je to koštalo? Daske sam imao. Nešto gredi sam dokupio. 12 džakova cementa. 7e po gazištu šalovanje i zlivanje 80e. Gvožđe sam nešto ima nešto dokupio i po mojoj proceni otišlo je 80e gvožđa. Materijal i rad blizu 400e. Koliko je ovo po mom mišljenju jeftino bilo toliko mi je terase skupo napravio. Za dve terase je uzeo skoro isto para kao za stepenice s tim da je na stepenicama utrošio barem 4 puta više vremena i imao dva pomoćna radnika. Nešto mi radi skupo, nešto jeftino i ukupno na kraju ispadne onako kako sam i planirao i prezadovoljan sam kako radi. Rekao sam mu da su mi terase skupe i nisam završio rečenicu a on je planuo kao stepenice mi radi jeftino, onamo mi dao popusta, ovamo da popusta, mora i on negde da zaradi. Nasmejao sam se i kada je završio onda sam rekao da mi da da završim rečenicu pa sam mu rekao da mi je to skupo, drugo opet jeftino i na kraju sve to ispadne neka prosečna cena i da nemam problema sa tim i ne pokušavam da mu obaram cenu. I posle toga je bio još malo ljut ali se posle nekog vremena ponovo opustio.











13 коментара:

  1. Анониман9/27/2014

    Администратор блога је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  2. Plan mi je bio da ove godine stvaim kucu pod krov. Eventualno da stavim i prozore ali toga nece biti ove godine. Kupio sam vecinu gradje jedino mi fale grebenjace koje su narucene i cekam da ih donesu. Nedelju-dve ce da se suse. Znam da nije dovoljno ali krov na cetiri vode je takav da grede ne dozvoljavaju grebenjaci da se iskrivi jer je podupreta na svakih 80cm. U oktobru ce krov biti postavljen, sto zbog susenja, sto zbog toga sto moram malo da secekam majstora. Na prolece planiram da se uselim a najkasnije na jesen i taman ce kuca da odlezi godinu dana. Izmedju svake etape pravim pauzu od mesec dana kako bih sabrao utiske i isplanirao sledecu etapu jer i pored detaljnog plana bude po koji propust.

    ОдговориИзбриши
  3. Mene interesuje, koliko može biti razlike (materijalne) u izgradnji prizemne i kuce ovakvog tipa kao sto gradis? Napisao si da ne treba puno više materijala osim prozora itd. Suprug i ja smo u pocetnoj fazi pribavljanja papira za izgradnju kuce. Zelimo da gradimo nešto sto malo liči na tvoju.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Probacu grubo da izracunam na kuci od 200m2 bruto. Jedna varijanta 200m2 dole i druga varijanta 100+100.Temelja ide skoro duplo manje. Mene su temelji kostali 20e po m2 i tu je usteda od 2000e. Nulta betonska ploca ide oko 10e i tu je usteda 1000e. Gore betonska ploca ide oko 30e po m2 i tu je usteda 3000e. Zidova ne ide puno manje jer to su uglavnom pregradni zidovi a spoljnih ide duplo manje pa cu racunati ukupno 25% manje od neke cene od 6000e i to je 1500e. Grejanje isto. Vrata isto. Prozori isto. Krov racunam 40e po m2 i da je razlika 130 ili 260m2 i to je 5200. Ali na potkrovlje idu badze pa cu skinuti 1200e i ostane 4000e. Treba nesto vise izolacije i stepenice i to je 2000e vise a ne manje. Zavrsni radovi isto. Ukupna neka procena 9-10.000e manje kosta ili nekih 20%. Verovatno sam nesto negde lose izracunao. Nesto preterao. Nesto zaboravio. Druga racunica je na mom slucaju je da cu za grube radove potrositi 24.000e a da nisam podigao potkrovlje imao bih skoro duplo manje kvadrata a potrosio bih max 20.000e. tj dole su me grubi radovi kostali 180e a gore 35e. Ostali radovi bi trebali da kostaju isto gore i dole sem dodatne izolacije i skupih krovnih prozora u gubitka kvadrature zbog stepenica. Tako da i tu na kraju ispadne razlika od 9-10.000 na planiranih 45.000 55.000. Ponavljam, ovo je tako grubo i odokativno i za raspravu da sam se razmisljao da li uopste da odgovorim na ovo pitanje. Po logici je jefinije jer ti na prizemnoj kuci skoro imas sve spremno da se uredi potkrovlje i onda dobijes duplo vise kvadrata.

      Избриши
  4. Hvala na odgovoru, i ja se vodim slicnim razmišljanjem, znam da je sve to gruba racunica, a smatram da po slicnoj ceni možemo napraviti kucu od 140 kvadrata sa potkrovljem u odnosu na prizemnu od 95-100 m2. Nama nije potrebna garaza, jer imamo nekoliko prostranih pomoćnih objekata, nećemo praviti neko fensi ludilo, već prijatnu kucu, sa prostranom dn.sobom, kuhinjom i trpezarijom, dovoljnim brojem soba za nas cetvoro i 2 kupatila. Namestaj za kucu imamo skoro sve novo, nešto bi još i kupili, pec za grejanje centralno staru 2 godine, tako da o nekim stvarima ne moramo da brinemo. Nemoj mi zameriti sto ću ovde ostaviti podatak o kojoj je kući reč, u pitanju je simontns spratna kuca broj 70, naravno od cvrstog materijala, ne montazna, njihov projekat nam je glavna ideja u izgradnji. Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  5. Rekao bih da je i Vasu kucu osmislio isti arhitekta. :)
    Originalan projekat mozete videti na http://pracownia-projekty.dom.pl/sz5_z27.htm
    Postoje razne varijacije. Imaju slike tokom gradnje. Prijatelji grade slicnu kucu ali nikako da odem da vidim.
    Licno ni ja nisam za kucu sa garazom jer imamo veliki plac i to mi je skupo placena garaza ali izabrao sam desetak kuca koje mi se najvise svidjaju, zena je takodje izabrala desetak kuca koje se njoj najvise svidjaju i bez razmisljanja nam se ova kuca najvise svidela. Nasli smo i varijaciju bez garaze ali to nije bilo to pa sam se pomirio sa tim da moram i garazu da napravim. Raspored u originalu je slican vasem rasporedu ali nismo zeleli spojen dnevni boravak i kuhinju pa smo umesto sobe stavili kuhinju koja je mnogo veca. Zena je htela vecu kuhinju. Ja sam zeleo veliku dnevnu sobu pa je ta odluka islao u prilog mojim zeljama. Obratite paznju da ova kvadratura nije bas prava kvadratura jer mislim da Poljaci drugacije racunaju kvadraturu potkrovlja.
    Mi smo racunali iz kataloga na kucu od 150m2 ali kada je projektant precrtao ispala je kuca od 180-190m2 pa smo je "skracivali" sa svih strana ali onda neke prostorije nisu nam odgovarale pa smo se tu malo mucili.

    ОдговориИзбриши
  6. Hvala na odgovorima! Ako me nešto bude zanimalo, ja ću te pitati, jer si ti dosta ispred nas i imaš iskustvo. Procitala sam ceo blog i citacu svaki novi post! Hvala još jednom :)

    ОдговориИзбриши
  7. Ćao Vlado, vidima da ti je širina gazišta bila 1m. Koliko ti je nakon obrade zidova i stavljanja ograde zapravo ostalo prostora za manevar, kad ste unosili recimo nameštaj na potkrovlje jel bilo nekih problema? Kad bi pravio ponovo istu takvu kuću jel bi ostavio istu širinu gazišta ili bi povećao, i za koliko?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Cao. Uneli smo jedan krevet, orman, sto... nismo bracni krevet koji je 2x2 metra i to bi bilo teze i kroz vrata uneti pa cemo morati rastaviti. Vecinom sto sam video stepenicu su uze, cak mozda i 60cm. Nema nekih problema, komotno je i lepo. Potkrovlje je zamsljeno vise kao privatan deo kuce i da moraju gosti da dolaze gore onda bih pravio sire, mada i ovako je sasvim dovoljno.

      Избриши
    2. Hvala puno na odgovoru, ostavljam 1m širine stepenica :)

      Избриши
  8. Анониман1/19/2023

    Da li mi mozete reci koja je cena stepenica za prizemlje, sprat i do potkrovlja. Neka gruba racunica me zanima

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Post je star 8 godina. Cene su sada tri puta vece. Ovo sam prosao jeftino i realna cena je bila oko 600e bez zavrsnih radova. Sa zavrsim radovima za 3 etaze kao sto ste naveli najmanje kosta 5000e.

      Избриши

Shiedel dimnjak - gradnja kuće

Schiedel dimnjak - gradnja kuće Danas je završen Schiedel dimnjak 8,66 metara.  Cena materijala 63.000 ili 540e. Majstori su uglavnom pr...