4. 2. 2016.

Izgradnja kuće - kuhinja

Kuhinja - kuhinjski elementi i pločice

Kuhinjske pločice je Sale postavio pre par nedelja. Bilo je oko 20m2. Na pod je išao fleksibilni Sika lepak sa cenom od 12e džak od 25g a na zid 8e džak. Sika je dosta skuplja od ostalih lepokova i nadalje planiram da koristim Ceresit lepkove.
Lepak, pločice i fug masa koštaju oko 200e a postavljanje oko 100e.




Kuhinjski elementi su  deo nameštaja u to ne računam u troškove. 
Gledali smo Jela kuhinje i to ne rade na meru a malo nam fali da idealno uklopimo i to bi nas koštalo oko 105,000 dinara. Slučajno smo prolazili pored nekog lokala u pripremi i vidimo da rade kuhinje i za 10.000 dinara jeftinije smo dogovorili da nam odrade na meru. Žena nije znala konkretno šta hoće i jedino je znala da neće belu kuhinju i da neće visok sjaj. I tako dok smo nedeljama gledali kakvu ćemo i šta ćemo na kraju je insistirala na beloj kuhinji visokog sjaja. Žene ... :) Sudoperu je htela dve okrugle ali je odluka pala na jednu okruglu granitnu koja košta 10.600 dinara.  Sa kuhinjom smo zadovoljni pa smo odmah kod stolara naručili i sobna vrata. Evo i njegovog sajta http://justolnamestaj.com/






20 коментара:

  1. Анониман2/05/2016

    Pozdrav druze, kucica ti je kao bombonica. Samo jos sve to da zavrsis. Mozes li mi reci koji si crep korisio i koja je cena po m2? pozz

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav, koristio sam Rerran crep Danubia u antracit boji. To je betonski crep kojeg ide 10komada na m2 i m2 me je kostao 720 dinara. To je bilo snizenje neko inace je kostao oko 1100 din/m2. To je dosta skup crep ali na snizenju je kostao isto kao i neki jeftin i zbog toga sam ga uzeo. Medjutim ja imam puno grebenjaca i zavrsnih crepova na kojima nisam imao popust i tamo je cena paprena i to me je kostalo isto koliko i crep. Znaci koliko para sam dao za crep jos toliko sam dao za te razne nastavke i dodatke.

      Избриши
  2. Pozdrav! Kao prvo svaka čast na ovako iscrpnim opisima svake faze gradnje, mnogo pomaže nama koji smo takođe u gradnji. S obzirom da je kuća građena od ytong-a, kao i moja, možeš li reći iskustva sa ytong plasterom? Ja sada treba da radim obradu zidova i na nekim forumima sam pronašao da je plaster jako lijep i kao završni sloj, odnosno da ako se dobro uradi nije potrebno raditi gletovanje zidova, već samo moleraj malo gušćim krečom prvi put i to je to. Interesuju me vaša iskustva. Ukoliko možete pošaljite mi vaš mail ili broj tel. Unaprijed hvala i sretno...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav i hvala. Ako se plaster dobro uradi nema potrebe za gletovanjem. Moj je problem bio sto sam nasao majstore koji su rekli da su radili sa plasterom a kada su poceli da rade video sam da nikada se nisu sreli sa tim materijalom. Kao prvo totalno su promasili gustinu. Stavljali su dosta gusce jer im je tako lakse naneti a onda se tesko obradjuje pa kukaju kako ne mogu da ga razvuku pa ostaje dosta lose. Oni nisu malterisali nego su bukvalno samo navlacili sloj plastera i pratili zid bez da su ispravljali neravnine. Cak mislim da mi je na nekim mestima zid bio losiji nego pre plastera. Zalili su se na zid jer na 2 metra ima negde stomake 3 milimetra. Sto se mene tice zid je skoro pa savrsen a oni su tih 3 milimetra trebali da popune ali nisu. Ja sam i gletovao zidove. Moja greska je sto za ove radove nisam angazovao molera.
      Jedan zid od 4 metra sam ja navlacio plaster i tu moler nije nista ispravljao i smirglao a navukao je jednu ruku gleta cito radi reda.

      Избриши
  3. Hvala na brzom odgovoru. U svakom slučaju plaster će raditi ljudi koji su i zidali objekat, a imaju sertifikat ytong majstora. Mada, nisam baš siguran da su radili sa plasterom, ali dolazi instruktor jedan dan da im objasni, pa se nadam da ću izbjeći glet... Kako je kod tebe obrađen strop, da li je obični malter, spušteni stropovi ili možda stiropor? Meni predlažu stiropor 3cm + mrežica + ljepilo pa onda glet, ali se bojim kondenzacije, s obzirom da stiropor nije paropropusan materijal. Kod mene je betonska ploča...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I kod mene su radili majstori koji su uglavnom radili Ytongom. Lepo zidaju ali lose malterisu plasterom jer to nikada nisu radili. Oni uglavnom zidaju zgrade gde odmah ide glet radi ustede a moleri gletuju. Plafone sam malterisao. Ako imas potkrovlje onda nema potrebe izolacija. Drugar je odradio sa stiroporom i nema kondezacije ali ja sebi ne bih stavio stiropor iznutra sem ako ne moram kao npr u garazi.

      Избриши
  4. I još mi je zanimljivo da si jako malo potrošio plastera i gleta, ne znam koliko kvadrata zidova imas? ja sam racunao da ide 5kg/m2, i u mojoj prizemnoj kući imam oko 400m2 zidova za obradu (ne računajući dijelove gdje ide keramika), i po tome mi treba 2000 kg plastera. Cijena u BiH je 12,32 KM/vreca, odnosno oko 0,50 KM/kg - otprilike 0,25eur/kg, što znači da mi samo za plaster treba oko 500 eur...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Plaster kod nas je oko 0.33e/kg. Otislo mi je oko 6kg po m2 a moglo je manje da se dobro radilo. U prizemlju nemam puno zidova za malterisanje. Oko 100m2 ovako iz glave. Garazu cu da gletujem i potkrovlje cu jos da razmislim sta cu.

      Избриши
  5. Hvala, jos me interesuje da li je podno grijanje razvuceno i spvaćoj i dječijim sobama, i da li ste se raspitali koliko će dobro ugrijati ako je laminat iznad, jer je i on neki vid toplotne izolacije? Sve pohvale za kuću i dosadašnji rad...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Potkrovlje nista nije radjeno sem pegradnih zidova i prozora. Dole imam oko 60m2 stambenog prostora. Ispod laminata sam posatavio gusce cevi kako bih uz slican protok vode postigao istu temepraturu u prostorijama gde je laminat i gde su plocice. Ispod laminata po proracunu treba da je oko 2-3 stepena toplije da bi u sobi bilo isto kao da su plocice. Ispod podnog grejanja imam 15cm tvrdog stiropora i toplota mora negde da izadje a kada bude izlazila mnogo lakse ce da izadje ispod 8mm laminata nego 15cm stiropora. Podno grejanje ce biti u funkciji tek sledece zime pa mogu da kazem iskustva jer ovo je samo teorija :)

      Избриши
  6. mozete li mi reci sad posto ste skoro zavrsili kucu dali je tacno sve vezano za dobru zvucnu ,toplotnu izolaciju i mikro klimu u kuci?Puno pozdrava

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tacno je sto se tice zvucne i toplotne izolacije. Sto se tice mikroklime to je vrlo tesko odrediti. Meni je prijatna ali na prijatan osecaj utice i veliki dnevni boravak od 40m2, velika povrsina prozora, konstantna temperatura u kuci i cesto provetravanje. Verujem da ne bih imao drugaciji osecaj sa bilo kojim drugim materijalom koji je jednako dobro izolovan.

      Избриши
  7. Planiram da zidam sa Ytongom pa mi je svaki savet dobro dosao.Puno hvala za odgovor i sve najbolje.

    ОдговориИзбриши
  8. Jos kad se stave one malo skuplje pa sijaju, divno!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Najteze nam je bilo naci podne plocice za kuhinju. Nista nam se nije svidelo sem ovih. Gledali smo i skuplje za 4-5000 m2 ali sve nam je bilo kicasto i nije nam se svidelo. Zidne plocie smo uklapali najvise sa podnim po boji a nismo hteli sjajne jer je su kuhinjski elemente sjajni. Mnogo nam je bilo tesko sve ukombinovati, teze nego sto smo ocekivali. Vodili smo se i cenom ali cena nije bila presudna vec da nam se svidi.

      Избриши
  9. Анониман9/21/2018

    meni nije jedna stvar jasna posto sam laik za ove stvar.ako na primer majstor kaze da postavlja plocice za 8e po m2,a moje kupatilo ima 8m2 (4x2m),da li to racunam dakle 8e po m2 puta 8m2, sto bi znacilo da bi majstor naplatio 64e?ili se to racuna na drugaciji nacin,racunaju se posebno zidovi,znaci jedan zid je dugacak 4m a visok 2,60 sto znaci da ima 10,4m2 taj jedan zid, sto bi znacilo da cela prostorija ima 30m2 i ako oduzmemo otvore za vrata prozor itd onda oko 25m2 na primer,znaci da li se mozda ovako to meri?pozdrav nadam se da je jeasno pitanje postavljeno

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Koliko plocica kupite i koliko polepi toliko m2 se i naplati. Ako ste kupili 26m2 plocia i imate otpada 1m2 onda ce naplatiti 25m2, mozda nesto vise zbog fuga. Cokla se posebno naplacuje.

      Избриши
  10. Ćao, Vidim da ti je prema projektu parapet 90cm u kuhinji, i tu će da ide sudopera ak ose ne varam, a vidim da je radna ploča niže od tih 90cm, i to dosta niže izgleda i čitavih 10cm, možda grešim. Koja je visina radne ploče od gotovog poda i koliko ima od radne ploče do donje ivice prozora? Pitam pošto i meni uprojektu je parapet na 90cm (pretpostavljam od gotovog poda), a negde sam čitao da se radna ploča stavlja na 85-90cm od poda, to su kao neki standardi. Ili onaj koji koristi kuhinju treba po svojoj visini da oderdi visinu radne ploče. Ne znam, kako ste vi u porodici razmišljali? Kapiram da ako stavim radnu ploču na 88, onda imam samo 2 cm do prozora, da nije malo? Mada sam viđao dosta realizacija (poljski youtube) gde ploča i prozorska daska se stapaju u jedno. Neki savet?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Radna ploca je 5cm ispod prozorske klupice. Visina elemenata je 85cm kao i visina sporeta. Vecina sporeta je 85cm visine. Zadovoljni smo. Ako stavis 88 onda ces morati da stavljas ugradni spored ili da improvizujes sa obicnim. Nama je jedina greska sto smo uzeli slavinu koja ima rucku sa strane pa ne mozemo da otvorimo desni prozor. Prakticno ga i ne koristimo ali eto... kao neka greska...

      Избриши
    2. Ah pa dobro je, nije mnogo nisko, učinilo mi se samo :). Videćemo kako ćemo, daleko smo od toga, nego znaš i sam da neke stvari mora čovek i mnogo pre da planira. I mi smo planirali prozor iznad sudopere samo će biti između donjih i gornjih elemenata, onako nizak a širok, pa ćemo ga otvarati samo na kipovanje...barem smo tako nekako razmišljali. Hvala puno.

      Избриши

Shiedel dimnjak - gradnja kuće

Schiedel dimnjak - gradnja kuće Danas je završen Schiedel dimnjak 8,66 metara.  Cena materijala 63.000 ili 540e. Majstori su uglavnom pr...