4. 12. 2014.

Krov kuće

Krov kuće

Krov kuće je dosta komplikovan. U suštini je to krov na četiri vode sa dve badže na sredinama dve strane krova i jedna badža u produžetku, s kraja treće strane  krova.
Meni je delovalo naizgled lako ali se pokazalo da je to dosta komplikovan krov.
Kao što sam već napomenuo bilo bi još komplikovanije da nisam pristao da se zidaju pregradni zidovi u potkrovlju. Majstor mi je pitao šta bi i kako a onda je dao svoje predloge koje sam prihvatio. Njemu je to više posla za istu cenu ali meni je bolje. Koji još majstor razmišlja tako?
Predložio mi je opšivanje da kupim lepe daske i on će napaviti falcove. Plan mi je bio lamperija, standard. Odveo me kod njegovog brata i kada sam video daske odmah sam prihvatio. 
Izbor farbe je pao na JUB lazur providni sa nijansom bele. U opticaju je bio još Sadolin. Uljane boje su prevaziđene. Vidljive delove sam (tj. Dule) prešao prvo sa žižolinom, pa sa JUB impregnacijom i dva puta sa lazurom. Nije mi se svidelo nešto naročito, a ni ženi pa smo imali plan da kada budemo imali vremena i para pređemo nekom drugom bojom. Međutim sada kada je postavljeno izgleda bolje nego što smo očekivali. Na slikama se ne vidi najbolje. Delovi dasaka i gredi koje neće biti vidljive spolja i biće nepristupačne za kasniju zaštitu pređeno je sa lanenim firnajzom. Farba, frinajz, impregnacija i rad košta dosta, barem 500-600e.

Za paroprousnu foliju sam uzeo kvalitetniju foliju 160g, Master Extra i to je koštalo oko 220e (1e/m2).

Crep je Terran Danubia Carbon Resistor. Uzeo sam i snegobrane, crep za krajeve, suvo postavljanje slamenjače, ventilacione crepove. Sve komplet sem uvala koje će majstor odraditi za 10e dužni metar.

Projekat krova ne može biti tako dobar kao projekat temelja, ploča i zidova. Kod ovakvog krova puno stvari se rešava na licu mesta.

Evo slike radova. Kada se stavi crep dodaću još slika.











4 коментара:

  1. Анониман11/24/2019

    Vlado,u fazi sam izrade krova na moju ytong kucu. Necu raditi dascanje pa me zanima koju foliju bi preporucio. Imam ponudu za neku wurthovu foliju od 140g. Da li je to dobra folija?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Stvarno ne znam. Davno sam radio krov i zaboravio sam kakve su mi sve folije bile u opcije. Mislim da sam gledao po gramazi i koliko se secam 140g je bila dovoljna ali sam uzeo jacu.

      Избриши
  2. Ćao, da li se sećaš koje si daske za opšivanje uzeo, spominješ lamperija standard jel se tako zovu? Kako to sve izgleda danas posle nekoliko godina, jel si zadovoljan, nisu se pokrivile?
    Da li si te daske stavljao samo tamo gde se krov vidi spolja da se ne bi videle letve i crep, vidim da nisi daščao ceo krov? Jel onda krovna folija ide samo do tih daski il ise pravi neki prelaz i preko tih daski?
    Meni je projektant predvideo sledeće: crep, letva 30x50, kontra letva 50x30, paropropusna folija, OSB ploče 15mm, rog 10x12, termoizolacija 30cm, parna brana, rigips table na metalnoj podkosntrukciji. Krov mi je na dve vode, sa dve badže, nagib 40. E sad ovih dana sam dosta čitao na forumu samsvojmajstor o daščanju i shvatam da to nije potrebno. Možda je kod mene to predviđeno zbog nagiba krova, lokacije, vetra, ne znam. Razmišljam da kažem projektantu da mi te OSB ploče izbaci ako kako većina kaže ničemu ne služe. Koje je tvoje mišljenje za moj slučaj?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Za opsav sam uzeo najobicnije jelove daske ali ih je mastor obradio na abrihteru i uradio falceve. Daske su bile dosta sveze pa kada su se rasusile pojavio se razmak do 1cm ali je falc to lepo pokrio. Izgleda super i ne bih menjao. Stavio sam samo da se ne vidi krov. Krovna folija ide i preko daski, obavezno, gde god ima crepa ispod ide folija. To da se krov ne dasca sam i za i nisam. Razlozi koji su navedeni na forumu da ne treba dascati jer ce su daske ubudjaviti nije dobar razlog. Te daske su se ubudjavile jer tamo ima puno vlage i to je razlog problema a ne zato sto tamo stoje daske. Da su razlog daske ili OSB ploce onda bi svaka kuca imala taj problem, a retko koja ima taj problem. Nisam stavio ali iz sadasnjeg ugla stavio bih OSB ploce ali bih izbusio rupe na njemu za ventilaciju. OSB ploca i nije bas paropropusna pa moze da dodje do problema ako se izolacija natopi vlagom prilikom nekog nevremena. Krovovi koji su podascani dosta bolje podnose letnje vrucine. Ja sam za neko resenje izmedju. OSB ploce sa rupama za ventilaciju ili daske sa razmakom od 1-2cm,

      Избриши

Shiedel dimnjak - gradnja kuće

Schiedel dimnjak - gradnja kuće Danas je završen Schiedel dimnjak 8,66 metara.  Cena materijala 63.000 ili 540e. Majstori su uglavnom pr...