4. 6. 2014.

Ytong ponuda

Stigla Ytong ponuda

U projektu postoji gruba specifikacija elemenata jer nisam hteo da koristim gotove Ytong elemente jer me je više ljudi odvratilo zbog cene. Kasnije sam računao razliku u ceni i ta razlika nestane ako se uzme u obzir recimo da Ytong protivpotresni blok vredi kao jedan deo serklaža plus kao više od pola redovnog bloka. Kupovinom protivpotresnih blokova smanjuje se kupovina običnih blokova. U serklaže sa gotovim elementima ide manje betona i na kraju je cena ista s tim da nema šalovanja i mnogo brže se odradi. Definitivno se isplati uzeti protivpotresne blokove i U elemente. Takođe kod greda i vertikalnih serklaža koji se ne nalaze na ćoškovima bolje je uzeti U elemente i protivpotresne blokove jer se dobija jedna lepa površina koja može odmah da se gletuje a ne beton koji mora da se dodatno obrađuje. L elemente se i ne isplati uzeti jer se može lepiti univerzalni blok. Ipak sam se odlučio na L elemente jer to daje dodatnih 5cm visine. U projektu je visina zida 292cm a korisna visina je 270cm. Prosto mi je lakše bilo da zaokružim visinu na cele blokove a niže od 292 nisam hteo pa je ispalo 300cm što znaći da će vidljiva visina biti 278cm. Hteo sam još malo da prostudiram koja je idealna visina do plofona i došao sam do zaključka da je neka standardna visina 260-280 a da je u većini stanova 240cm. Niski plafoni bi kvarili dojame velike dnevne sobe koja je inače 9 x 5,1m i za takvu veliku prostoriju treba da su viši plafoni. Još ako budemo stavljali spuštene plafone... Zbog toga sam se odllučio na još 5cm koje ćemo dobiti sa L elementima i vidljiva visina će biti 283cm.

Evo i do sada najbolje ponude:


Naziv proizvoda oznaka dimenzija
L x d x h (cm)
JM kol cena/jed Total
Cena
Blok za spoljni zid TB 25 62.5x25x20 m3 35,625 7648 272460
Protivpotresni blok PB 25-1 60x25x20 kom 210 329 69090
Elementi - "U" profil UP 25 60x25x25 kom 96 343 32928
Elementi - "L" profil LP 25 60x25x25 kom 96 330 31680
Pregradni blok
62,5x12x25 m3 2,4 10060 24144






0
Beli tankoslojni malter 25kg YTONG TM TM vreca 33 737,5 24337,5






0
YTONG Akrilna podloga Podloga
l 6 185 1110
YTONG Plaster 25kg Plaster
vreca 48 1000 48000
YTONG Glet 20kg Glet
vreca 16 470 7520





Ukupno 511269,5
Na ovu cenu treba dodati još prevoz i istovar na gradilište, 5600 dinara.
Sve ukupno: 4500e.

U ovu cenu nisu uračunati pregradni zidovi u potkrovlju (oko 1000e) jer to ću napraviti "jednog lepog dana" ali je uračunat materijal za unutrašnju obradu do krečenja.

Očekujem još jednu ponudu koje vrlo verovatno može biti bolja ali ne nešto drastično bolja.

Update: 13.06.2014.
Dobio sam par ponuda i odlučio sam se za ovu koja je u tabeli ali pošto sam ostavio broj telefona na više stovarišta počeli su da me zovu i kada čuju da sam našao jeftiniju ponudu onda krenu da spuštaju cenu. Neverovatno ali su počele aukcije :) . Prvo nisam hteo zbog 100e da odustajem od saradnje sa stovarištem sa kojim sam i počeo saradnju ali posle razmišljam 100e ovde 100e onamo i nakupi se. Uostalom pola ljudi u Srbiji treba da radi pola meseca za 100e a i sa vlasnicima stovarišta ne pijem kafu kući ma koliko naši odnosi bili dobri. Na kraju sam došao do ponude koja je 200e ili 22900 dinara jeftinija i još dobijem neke alate besplatno a neke ću morati dokupiti. Plaster nisam dobro računao i njega sam prepolovio jer neću raditi potkrovlje i potrošnja zavisi od kvaliteta zidanja pa ću dokupiti ako zafali. To je još 24000 dinara manje. Sa prevozom i nedostajućem alatu ukupno 474.000 dinara ili 4120 evra. Niko nije mogao da mi ponudi manju cenu.
Posle avansne uplate danas je i sigao Ytong iz fabrika a i prva tura na gradilište.

Možda je svaki peti-šesti blok malo okrnjen i napuko što je podnošljivo. Koliko je i kako kod drugara bilo polupano ja sam prezadovoljan. Jedino šta mogu za sada da zamerim, a čujem da im i drugi zameraju, to su palete. Neke daščice prikucane na letve različitog razmaka i dimenzija i ako je razmak malo veći onda se donji blokovi oslanjaju na same krajeve i pucaju tako da je uglavnom samo donji red ošetćen a na paleti ima šest redova. Mislim da su palete bolje onda bi bilo mnogo manje polupanih blokova ali i ovako je sasvim prihvatljivo. Blokovi su još vlažni iz fabrike.
Priča se da postoji druga klasa blokova koja je 30-40% jeftinija ali ne dolazi u originalnom pakovanju i dimenzije se razlikuju koji milimetar više i na to treba obratiti pažnju. Ovo su samo priče i nije provereno ali kako je meni stiglo u originalnom pakovanju nisam hteo da se raspitujem. Sa drugom klasom blokova prošao bih od 700 do 1000e jeftinije ali ih nikada nisam video niti znam nekoga da je radio sa njima niti sam siguran koji su nedostaci pa je ta opcija brzo odbačena.







36 коментара:

  1. Анониман6/09/2014

    Pozdrav,ima li nekih novih radova na placu?Svaka cast za glog,koristan je za sve nas koji smo u trci za gradnjom kuce! Samo napred .

    ОдговориИзбриши
  2. Ytong je narucen. Ocekujem ga ove nedelje pa cu gledati da uzmem godisnji i krecem zidanje.

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман6/11/2014

    Blog ti je super i redovno ga pratim jer i mi planiramo da pravimo kucu pa nas sve to tek ocekuje. I mi smo hteli da gradimo Ytongom ali se sada premisljamo jer kazu da je radioaktivan i sklon pucanju..ko ce ga znati.. :-\ srecno u narednim radovima! :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala. O radioaktivnosti Ytonga nema ni govora. Posetuje izvestaje.To su samo price konkurencije. Da je radioaktivan vrlo brzo bi ga konkurancija unistila jer se radioaktivnost lako proveri. Svaki materijal je u nekoj kolicini radioaktivan tj. sadrzi prirodnu radioaktivnost. Ytong se pravi od kvarcnog peska, kreca, gipsa, cementa i aluminijima. Da li je sklon pucanju to ne mogu da tvrdim. Mogu samo da kazem da sam obisao par Ytong kuca i nisam video da je bilo gde bilo pucanja. U kom smislu je sklon pucanju? Do sada sto sam pricao sa zidarima i arhitektama sve zamerke koje su imali su nastale iz njihovog neznanja kako se koristi ovaj materijal i vrlo je razocaravujece kada neko ko se bavi gradjevinom nije spreman da izdvoji maksimum dva sata da procita karakteristike i upustvo kako se radi sa novim, njemu nepoznatim meterijalom. Znam za eletrkicare koji su stemali ytong zid. Zidar koji je malterisao na velikim vrucinama a da pri tome nije nakvasio zid pa je odpadao malter. Da je Ytong los onda bi svima odpadao malter. Znam arhitektu koji se zalio da se hvata budj a na kraju ispalo da je imao toplotni most. Znaci do sada sam upoznao bas bas prezadovoljne korisnike. Upoznao sam i par ljudi koji nisu bili zadovoljni ali sam iz price sa njima zakljucio da nije Ytong problem nego majstor a majstoru je uvek neko drugi kriv.

      Избриши
    2. Evo i atesti gde mozes da vidis da je Ytong zdraviji od cigle sto se tice radioaktivnost. http://www.ytong.rs/rs/docs/atest_o_zracenju_vinca.pdf

      Избриши
  4. Анониман6/11/2014

    Znam da jeste stvar i u majsorima..ja znam par ljudi koji imaju kuce od gasbetonovih blokova, i kuce su im pukle. E sad jedni su ozidali kucu za 6meseci nisu ni cekali temelj da odstoji (pre jedno 15 godina je zidana) a ovim drugima su zidali dobri zidari al opet pukle. Kazu da zavisi da li ce kuca puci i od slezanja zemljista i od betona koje se koristi za temelj i od toha kakav je krov, mislim ne bi trebao da bude tezak..e sad, danasnji Ytong se sigurno radi i po drugoj tehnologiji? Sta mislis? Joj ja ne znam. A reci mi, jesi mozda racunao odnos cena izmedju cigle/crvenog bloka i Ytonga? Da li postoji razlika u ceni? Kvalitetu? Ja sam svasta citala na internetu i misljenja su podeljena a mi ostadosmo neodlucni. :-\ :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Po meni ako je temelj dobar onda nema sanse da pukne zid. Ako ima sve potrebne vertikalne i horizontalne serkalze ne bi trebao da pukne. Siguran sam da ako je puko zid od Ytonga da ce puci i zid od cigle ili nekog drugog bloka. Zavisi i od krova zbog tezine na temeljima ali sigurno necete stavljati limeni krov :). Ne verujem da je zid puko jer je od Ytonga.
      Razlika u ceni postoji i jeftiniji je Ytong.
      Cigla ti je oko 10e, malter za zidanje ti je oko 4e i na to ide malterisanje 5e a najcesce je potrebno obostrano malterisanje a to je jos 5e. Ukupno 24e.
      Ytong ti je 16e, lepak 2e i nema potrebe za malterisanjem. To je 18e. Ako stavljas plaster obostrano to je jos 6e i ispadne ista cena (kod mene ce uglavnom biti sa jedne strane plaster dok kada bih zidao ciglom svaki zid bi bio obostrano malterisan. To je sto se tice materijala. Rad je dok sam se raspitivao Ytongom duplo jeftiniji ali ja cu sam da radim. Sto se tice termoizolacije kvalitet je bolji jer stedis 5cm stiropora. Sto se tice termalne mase sve zavisi sta ocekujes. Ciglu je teze ugrejati ali se i sporije hladi pa ima manjih oscilacija temperature. Ytong kucu brze zagrejes ali i brze ohladis. Ostali parametri za poredjenje mi nisu bili toliko bitni. Crveni blok (ima ih raznih) je ok ali je jos skuplji a karakteristika je izmedju cigle i Ytonga.
      Moj licni stav je da je podjednakog kvaliteta i cigla i ytong i neki kvalitetniji crveni blok (npr Termoblok). Cena je tu negde a ako imas 150m2 zida i nesto se razlikuje max 3e to je 450e na celu kucu. Ne vredi zbog 500e menjati ciglu za blok ili obrnuto ako ces ti imati bolji osecaj. Da bi bilo isto izolovano imaces jos neki trosak od 200e. (ovo govorim za moju kucu) i to je sve malo ako tvoj licni osecaj nije ono sto ocekujes. Kazem da je malo jer prozori i vrata kostaju 5000e. Krov kosta 7-8000e pa onda 500-600e ne vredi stedeti na zidovima zbog licnog osecaja. Moj licni osecaj je slican i u kuci od cigle ili crvenog bloka ili ytonga a ytong mi je bio jeftiniji i jefnostavniji pa sam se zbog toga odlucio za njega. Jedino u kuci od giter bloka mislim da sam na ulici, sve odzvanja a nema ni cvrstinu. Taj blok nije ni za shupe.

      Избриши
  5. Анониман6/12/2014

    Hvala ti na ovako detaljnom odgovoru :-) slazem se u svemu sa tobom. A sto se tice brzine gradnje o tome nema price, Ytongom se brze zida a mozes i sam. I mi smo mislili sami da zidamo ako budemo Ytongom zidali. Gledali smo obe cd ove sto su nam poslali uopste ne izgleda tesko a i dolazi jedan njihov covek taj prvi dan da ti pripomogne malo, da ti pokaze kako i sta, ne znam da li si to znao? Izvini, a gde vi pravite kucu ako nije tajna? Vasa kuca ce biti 150m2 bruto? Nasa ce biti 130m2 bruto, a 110m2 neto. :-) tu su negde :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман3/26/2019

      Da li je gotova kuca od 110m2? Koliko je ispalo u novcu svi zidovi i krov?

      Избриши
  6. Da. Trebao bi prvi dan neko uz Ytonga da dodje da pokaze kako se radi ali to nije bas uvek tako. Desava se da blokovi dodju skroz izlomljeni. Nije sve idealno. Kucu pravimo u Subotici. Imamo i potkrovlje. Gradjevinska bruto povrsina prizemlja je 112m2 a i potkrovlja je odprilike toliko. To je 224m2. Bruto povrsina potkrovlja kada se prijavljuje porez i traze dozvole se racuna malo drugacije nego bukvano spoljen mere. Mislim da se racunaju samo povrsine gde do plafona ima vise od 180cm (nisam siguran). Tako po ovom drugom racunanju bruto ispadne 192m2 a neto sa garazom od 22m2 ispadne 155m2. Treba da znas da je potrkovlje dosta jeftinije napraviti nego prizemlje. Manje temelja. manje krova, manje zidova, manja nula i manja prva ploca, isto podova i prozora ali moras da imas i stepenice i nesto komplikovaniji i skuplji krov.

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман6/12/2014

    Sto se tice izlomljenih blokova ne bi smelo da ih bude mnogo, ipak svaki blok isto placas. Medjutim naravno da u odredjenim procentima mora da bude i takvih blokova. Sve u svemu..nadam se da cete brzo zavrsiti kucu. Ne znam kad planiras da zidas? Javi nam utiske obavezno (kako je zidati sa blokom, sve kroz sta si prosao tokom zidanja). Bice mi zanimljivo i korisno da procitam! Sve najboljevu daljem radu! :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala. Slazem sa da je prihvatljivo da koji blok bude polomljen ali drugaru je sigurno vise od pola bilo osteceno. Meni je stiglo prihvaljiv procenat ostecenih blokova. Pripremene radove, kondor i prvi red planiram u subotu a u ponedeljak ako vreme posluzi pocinjem zidanje. Pisacu o svim detaljima kako napreduju radovi.

      Избриши
  8. Анониман10/25/2016

    I ja planiram da zidam sa Ytong blokovima, zanima me kad je bolje da se pocne? Evo vec je kraj Oktobra, dali da sacekam do Aprila pa da pocnu sa cement plocom ili da im kazem da pocnu sada, znam da to mora da se dobro osusi pre nego sto pocnu da redjaju Ytong blokove. Kao i od prilike koliko vremena uzima da se sazida prosecna 3-sobna kuca od oko 130 kvadrata?
    Ja planiram i dekorativni cement okolo kuce pa ako znate neku dobru firmu javite, ja sam u okolini Panceva.
    Ovako nesto:
    https://www.youtube.com/watch?v=dFLQFfV2Lzs

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne znam da li imate temelje ali sa temeljima komotno moze da se izida za 10 dana do dve nedelje, maksimalno tri nedelje. Zidanje ne bi trebalo dnevno vise od 3 reda na dan jer se krive zidovi.
      Ovo vreme moze da oduzi koji hladan dan i kisa koja moze ceo mesec da pada. Onda materijal moze da kasni, majstori mogu da kasne. Znam za uzbudjenje i nestrpljenje ali ja bih odradio temelje i plocu a zidanje bih odlucio kada se ova faza zavrsi, verovatno sledece godine.
      Sto se tice stampanog betona i ja sam razmisljao o tome ali problem moze biti so, mraz tj dugotrajnosti. Mozda ce trebati preseci beton zbog nekog kabela. Ja sam se zbog toga odlucio za betonske kocke. Da sam imao jos para mozda bih se odlucio za prirodni kamen kakav se meni svidja.

      Избриши
  9. Анониман1/14/2019

    Posto je proslo par godina od zidanja Vase kuce kakvo vam je celokupno iskustvo sa ytongom? Da li je pukla negde kuca i slicno,posto planiram zidanje kuce isto ytongom pa da znam iskustva. Hvala unapred na odgovoru

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Iskustvo sa Ytongom je vrlo dobro. Stedi energiju bas onoliko koliko i kazu. Ima par sitnica koje mi se ne svidjaju:
      1. Dolazi na slabim paletama i puno se osteti
      2. Ako spolja nemate zavrni sloj maltera kada kisa nabija zna na fugama ponegde da se probija vlaga. Mada nije ni planirano da stoji bez zavrsnog sloja i to je moja krivica
      3. Zidao sam sa ytong 25 koji nije predvidjen za spoljasne zidove i postoje mali toplotni mostovi i budj se pojavila u kupatilu. Kupatilo je malo, 3m2 i veoma vlazno. Ovaj problem je nestao kada sam stavio spoljasnu izolaciju i ugradio ventilator. Mislim da na 30cm ytonga ne bi bilo ovog problema. Opet, probem se desio u uslovima za koje nije predvidjen i mojom krivicom.
      4. Na par mesta mi su se pojavile sitne pukotine, jedva okom vidljive, kao neka dugacka, tanka i svetla dlaka na zidu. Pojavilo se na jednom mestu na sastavu donjeg dela prozora i stuba, nisam dobro odradio preklop. Pojavilo se opet na jednom mestu gde mi je betonski stub i ytong i tu sam pretpostavio da ce biti i naglasio majstorima koji su malterisali da stave tu mrezicu ali je nisu stavili. Takodje u potkrovlju sam tezinu krova pomalo preneo na pregradne zidove i tu je bila jedna pukotina pre malterisanja ali sada je nema. Onda jos jedna pukotina na zidu kod stepenica gde je zid visok preko 5 metara (2.8m pregradni zid prizemlje, 0.2m fert, i 2.7m pregradni zid u potkrovlju. Pojavila se tanka, opet jedva vidljiva pukotina tu kod prve ploce. Sve je to normalno, minimalno i jedva vidljivo. To su mesta gde sam trebao staviti mrezicu ali ce se popraviti narednim krecenjem. To su sve povrsinske mikro pukotine koje su normalne kod novih kuca. Vise estetske pukotine. Nema nigde ozbiljnog pucanja koje bi trebalo ozbiljno sanirati.

      Zadovoljan sam i kada bi jos bio 20% jeftiniji to bi bio neuporedivi materijal za zidanje.

      Избриши
  10. Jos da dodam da sam stavio 15cm izolacije na zidove od 25cm ytong.
    Novembarski racun za grejanje TP vazduh voda je bio 3000 dinara, a decembarski 6000 dinara. Kako je krenulo slaze se sa mojim proracunom i bice nesto vise od 200e za celu sezonu. Grejem 150m2. Da sam uzeo TP voda voda grejao bih celu kucu celu sezonu za 120-130e.

    ОдговориИзбриши
  11. Анониман3/14/2019

    Pozdrav Vlado,
    Da li znas za neke firme koje bi radile kucu od ytong-a po sistemu kljuc u ruke?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav, ne znam neku firmu koji bih preporucio. Shvatio sam iako sve to izgleda jednostavno i stvarno je jednostavno zidati Ytong-om, za vecinu majstora je to svemirski brod. Svega par kuca sam video da je lepo zidano ali ne znam majstore. Ytong nudi kljuc u ruke po ceni od 420e/m2 ali to je bruto. Ispadne i 500e/m2 neto. Skupo.

      Избриши
    2. Анониман3/16/2019

      Vlado pre svega hvala na brzom odgovoru. Pa zar je stvarno tako lako gladiti kao sto pricas? Sa koliko predznanja o gradjevini si ti usao u ceo ovaj projekat?

      Избриши
    3. Lako je zidati sa ytongom. Najteze je postaviti prvi red. Uopste zidanje nije nikakva pamet. Drugari i ja smo prvi put zidali sa Ytongom i bolje smo ozidali nego vecina majstora. Moje predznanje o gradjevini nije veliko. Radio sam kao fizikalac, pomalo zidao ciglom i malterisao, ali davno, kao klinja. Dobro sam se raspitao o teroriji i malo ispratio kako to rade majstori. Tehnicke crteze znam da citam iz srednje skole. Nazalost mnogo majstora ne zna ni da procita crtez. Sto se tice toplotnih gubitaka iskopao sam formule na internetu i sam izracunao relativno tacno. Ono sto se ne bih usudio raditi je krov, pogotovo ovakav komplikovan. tu sam majstoru dao tacne mere sveke grede i on je do dole samo isekao i obelezio brojevima. Cak sam i dva prozora sam ugradio sto su se majstori mucili ceo dan. Mogao bih vecinu stvari sam odraditi da imam vremena. Neke stvari covek moze sam a za neke je bolje majstor. A za neke stvari je bolje da nije majstor radio. Ispadne kao da ja tu sada kukam na majstore ali vecina ljudi tako prodje. Ne ohrabrujem te da pocnes sam da radis jer ako bas nista nisi radio u gradjevini i nemas nekoga pored sebe da te uputi onda mozes da napravis katastrofalne greske.

      Избриши
  12. I na kraju svega kojim je bolje zidati yton ili obican blok,sta se sve dobija yton blokom, citao sam da je zvucna izolazija kod yton bloka losa.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne moze se porediti Ytong blok i obican blok. Nije Ytong za 10 kao sendvic zid sa ciglom ali je dobra ocena 8, dok za obican blok bih dao najnizu mogucu ocenu. Zvucna izolacija je dobra.

      Избриши
    2. Hvala Vlado... Ja bih kao ti koristio 25 pa me zanima da li treba da ugradim deblji Ytong blok posto vidim da si stavio izolaciju pa me zanima me da li 25 zadovoljava osnovnu toplotnu izolaciju sa zavrsnim spoljnim malterisanjem?

      Избриши
    3. Ja sam stavio Ytong 25 jer sam hteo da stavim izolaciju pa nije bilo smisla ici na deblji Ytong. Drugi razlog je taj sto sam znao da necu imati para dve zime za izolaciju i po mom proracunu da sam stavio ciglu bez izolacije onda ne bih mogao ugrejati kucu sa ovom toplotnom pumpom, morao bih uvesti trofaznu struju i racun bi bio dosta veci i u crvenoj zoni. Isplatilo mi se dve sezone imati Ytong 25. Racun sa izolacijom je prosle zime bio malo preko 200e, mislim 215e, za celu kucu. Da nisam imao izolaciju mislim da racun ne bi bio veci od 300e za celu zimu. Da bi ispunio zakonski minimum i dobio dozvolu mora se ici sa ytong 30 bez izolacije. Racun bi bio nekih 250 umesto 200. Generalno se ne isplati stavljati izolaciju u mom slucaju sa TP i jeftinije je staviti Ytong 30. Ustede su veoma male ako ides ytong 25 + izolacija. Medjutim nije sve tako prosto. Ja sam se vodio racunicom za buducnost. Skakace cena energije i sada ulozeno vratice mi se. Plus pitanje je da li ce biti penzije i da li cu imati i tih 200e za grejanje. Isao sam na neko predvidjanje buducnosti iako nema neke velike potrebe... I eto moglo mi se. Malo je ovo luksuz i nepotrebno.

      Избриши
  13. Kad po tvojoj proceni može da se krene sa zidanjem Ytongom nakon izgradnje temelja i nulte ploče? Neki izvođači (uglavnom firme) mi kažu da može odmah samo da se osuši, dok mi neki drugi (majstori) govore da mora temelj/ploča da zri tipa mesec dana.

    Ja ću da gradim sa 30cm Ytong i predvideo sam i izolaciju (10 ili 15cm kamenu vunu ili multipor, videću razliku u ceni) da bih postigao paropropusnost i bolju energetsku efikasnost (30cm u krov, 10cm u pod), međutim ne znam da li ću odmah nakon gotove grube gradnje moći da stavim i termoizolaciju na spoljne zidove. Imaš li neki savet kako da zaštitim zidove da ne bi upijali vlagu dok se ne stavi termoizolacija?
    I kad je u stvari najbolje staviti termoizolaciju na spoljne zidove nakon grube gradnje, jel mora da se čeka da se osuše zidovi, unutrašnjost ili može i odmah nakon dizanja krova ako skupim pare :)?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moje misljenje je da na sacekas najmanje nedelju dana i onda skines oplatu. Koliko se secam posle 7 dana beton ima oko 50% cvrstoce, posle mesec dana 80%, a posle 3 meseca mozemo da kazem da je 100% (zapravo mu trebaju decenije da bude 100%). Ti ako poznes da zidas posle 7 dana dok ne zavrsis zidanje beton ce vec biti 80% cvrst, pa dok ne stavis gore plocu, pa dok ona ne ocvrsne, pa onda krov i jos uvek temelj nece biti pod punom tezinom, a proci ce 3 meseca. Mislim da ides sa temeljom od 30cm zbog sirine bloka, a dovoljno ti je i 25cm... Posle nedelju ili dve mozes nastaviti sa radovima. Nikako nemoj posle 1-2 dana, rade i tako majstori ali ja sam se zeznuo kod ulaznog platoa....
      Meni su 2 godine bili goli zidovi i nisam imao nikakvih problema. U komsiluku ima jedna velika kuca od siporeksa sa fugama od 1cm i tako stoji vise od 10 godina. Ne znam da li imaju problem. Bio sam u siporeks kuci koja decenijama stoji bez spoljne zastite i fugama od 1cm, a unutra samo gletovano. Problem im je sto se unutra vide fuge kao druga nijansa bele boje zida. Ali to je samo gletovano. Meni se prvi put javio problem kada su stavili koji red stiropora spolja i bio je pljusak i kako je nabijala kisa ona se slivala do stiropora i tu se voda nakupljala pa je na par mesta probilo kroz fuge. Fasadu je najbolje staviti kada budes imao prozore, znao gde i kakve ces roletne i kada budu gotove terase. Ne moras zuriti jer ces imati ytong 30...

      Избриши
  14. Pitao sam pošto još ne znam kako će se graditi, da li u etapama npr. temelj, pa zidanje, pa ploča pa zidanje pa krov ili jednoj firmi poverim sivu gradnju. Ako budem radio etapno što će verovatno biti slučaj jer bih hteo da budem prisutan pa je lakše planirati vreme zbog posla itd onda neće biti problema sa brzinom, tj, ići će sporo i skaka etapa će da "sazri" :)

    ОдговориИзбриши
  15. Pozdrav Vlado. Vidim da si i dalje ukljucen u komentare,pa da iskoristim priliku. Zidao bih Ytong blokom 30cm. Oko 130m² sa visokim potkrovljem. Ako ti nije problem i ako se secas,koliko para bi trebalo po stavkama odprilike za temelj,spoljne zidove,prvu i drugu plocu,krov(najprostiji bih radio,na 2 vode),struja,voda itd...mozes mi javiti i porukom ako ti je lakse na mob 062773518. Ako ne trazim previse i ako se secas naravno. Unapred hvala.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav, moja kuca je malo veca, 175 neto sa potkrovljem ali je komplikovanija. Temelj je bio oko 2500e, nulta ploca 2000, prva ploca 3000, zidovi materijal i rad nekih 7000e i 8.000e je bio krov, stepenice oko 500e. Ne secam se tacno ali je ukupno bilo blize 25.000e. Drugar je koristio ciglu i jednostavniji oblik kuce i nesto manja i kostalo je 18.000 u to vreme.

      Избриши
    2. Hvala Vlado na odgovoru. Nisam se dobro izrazio,moja kuca bi,Boze zdravlja,trebala biti u osnovi 130m² plus visoko potkrovlje istih gabarita. Posto na placu imam vec jednu staru prizemnu kucu,oko 60m²,nju bih prosirio i nadogradio,jer je legalizovana i imam sve prikljucke. Nisam samo siguran kako to ide po pitanju adaptacije i prosirenja,ali nadam se da cu uskoro imati sve potrebne informacije... Svakako sam iz tvojih tekstova dosta toga naucio i video na sta sve bi trebalo da obratim paznju. Posto ce krov biti jednostavniji,nece biti puno coskova nego cetvrtasta kuca i jos neke stvari malko uprostene,mislim da cu izaci na slicnu cifru kao ti na kraju... Jos jednom ti puno hvala na ovom jako korisnom blogu. Pozdrav

      Избриши
    3. Nema na cemu. Mislim da cak i da kompletno srusite staru kucu projekat placate slicno kao i adaptacija, a ostale namete placate samo za razliku u kvadratima. Proverite.

      Избриши
  16. Vlado imam dilemu oko ytong 30 u vezi spoljne izolacije, naime, govore da 30cm zadovoljava energetski da ne mora stiropor, nego može odmah fasada..u pitanju je jednospratna od 80m2
    Hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ytonga Termo Plus blok zadovoljava propise. Pitanje je da li ce zadovoljiti Vas? Zavisi i na sta se grejete. Ako je toplotna pumpa onda mislim da se ne isplati raditi fasadu. Ako je nesto drugo onda se mozda i isplati. Ja bih mozda ostavio jednu sezonu bez zavrsene fasade i video koliko se trosi na grejanje. Sa 10cm stiropora trebalo bi oko 15% manje da se trosi na grejanje pa napravite racunicu. Ja bih ovako racunao: cena fasada bez stiropora manje cena fasade sa stiroporom je npr 1000 evra. Onda godisnji racun za grejanje na TP je 300e. Godisnje sa fasadom stedim 50e i treba da prodje 20 godina da se isplati. Ako je upitanju gas, struja, drva onda ce da se isplati mozda i za 10 godina. Treba predvideti i rast cene energenata i eventualnu losu ekonomsku situaciju u Srbiji pa ce se trenutno ulaganje onda jos vise isplatiti. Takve male razlike su uglavnom svedu na licno razmisljanje, zelje i finansije.

      Избриши
  17. Dobar dan gospodine Vlado.
    Sve pohvale za vaše odgovore, zaista precizne ali vremena se menjaju kao i cene.
    Pošto se spremam za gradnju porodične kuće u osnovi 90 kvadrata bruto površine na dva sprata, ravan krov i to prohodan.
    Gledao sam cene i potrebnu količinu ytonga 30 i termobloka.
    Ja naprimer više verujem kombinaciji termobloka 25+15 kamena vuna nego li samo ytonga 30+fasada bez termoizolacije. Leti je prijatno u kući od ytonga 30 bez termoizolacije ali nedovoljno. Zimi za grejanje se ne troši mnogo više ali na duži period se recimo isplati. Jednostavno svojstva i proračun ove dve opcije, naravno otprilike mi ova opcija bez ytonga odnosi pobedu.
    Hteo bih vaše mišljenje ako vas ne smeta. Pozdrav NS.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dobar dan, hvala na pohvalama :)
      Ako se vec ide sa kamenom vunom onda bih isao sendvic zid od cigle - 25+15+12. Nama je u Ytong 25 leti bilo prijatno. Vise se kuca ugrejala od kuvanja i boravka, nego od Sunca. Zbog toga bih isao ciglom jer je njena masa veca i sporije ce se ugrejati. Ytong je dobar ako zadovoljava necije potrebe bez dodatne izolacije. Ja sam gradio Ytongom jer sam znao da necu imati para za izolaciju barem 2 zime. Za te dve zime sam ustedeo taman kolika mi je razlika izmedju ytong-a i cigle.
      Uglavnom, Vasa opcije je dobra za visoke zahteve ali nema potrebe za Ytongom, podeblja se malo izolacija na cigli ili se uradi sendvic zid. Utede u malterisanju tesko da ce biti jer nisam cuo da je iko gletovao zid, to je samo na reklami. Majstor mora biti jaaako dobar.

      Избриши

Shiedel dimnjak - gradnja kuće

Schiedel dimnjak - gradnja kuće Danas je završen Schiedel dimnjak 8,66 metara.  Cena materijala 63.000 ili 540e. Majstori su uglavnom pr...