16. 6. 2014.

Počelo zidanje kuće

Počelo zidanje kuće

U subotu smo počeli da zidamo. Računao sam jedan dan na pripremne radove (kondor i prvi najteži red Ytonga) ali ispalo je za pola dana duže jer smo danas završavali taj prvi red. Dosta vremena je oduzelo ponovno premeravanje jer temelji nisu idealni. Dosta vreme je oduzelo postavljanje kondora. Kondor smo stavili da viri 10cm sa unutrašnje strane. Malter smo ručno zamešali. Stavimo na ploču jedna kolica maltera, jedna kolica frakcije (ostalo kada smo bušili bunar) i na to prospemo đžak cementa i dva đžaka kreča i hrpu par puta prevrnemo, napunimo kolica dospemo vode i u kolicima zamešamo. Probali smo bez kreča ali se ispostavilo da je dosta teže jer ga kreč zamasti i razvlači se kao testo pa je lakše postaviti prvi red. Dosta lepo smo stavljali dok nismo došli do dela temelja gde je Vlado nabijao temelje. Osim toga što ih i nije nešto nabio to je sve nešto talasasto. 5cm tamo gore dole. Pa onda po sredini udubljenje. Ne znaš koliko maltera da staviš. Bilo bi za jedan dan da je taj deo temelja bolje odrađen. Malter treba stavljati u dve paralelne linije i tako lakše naleže. Ako se popunjava svuda onda nema gde da beži dok se sleže. Dan ranije sam sa Madžarom došao i laserom i belilom označio nivo po armaturi što viri na ćoškovima. 
Danas dok je Aca završavao prvi red na delu temelja gde je Vlado postigao svoj vrhunac gluposti ja sam počeo da zidam. Vrlo lako ide ako je prvi red dobro napravljen. I u tom drugom redu sam još pomalo popravljao. Treba uvek gledati libelom da šest mesta. Treba gledati da li vodoravan blok paralelno sa tobom na bloku koji je bliži tebi i na delu koji dalje od tebe. Onda isto to proveriti ali 90 sepeni naspram tebe i to leva idesna strana i onda da li je zid vertikalan proveriti na dva mesta. Može vodoravnost da se proverava i dijagonalno po bloku. Treba proveriti i vodoravnost više blokova istovremeno. Treba pazidi kako se blokovi preklapaju. Na trećem redu mogu reći da su blokovi bili idealno ravni i premerili smo i rastojanje između zidova i nije bilo odsupanja. Na nekoliko redova nam ode po milimetar tamo vamo ali na sledećem redu ispravimo tako da je za sada sve ko staklo. Odprilike jedan pomoćnik koji doda blokove, pripremi maltere i seče blokove ide na dva koja zidaju. Kako sam krenuo računam da za 8 sati mogu da izidam oko 20-25m2 zida i to moja kuća ima 15 preloma.

Posle prvog reda stvarno je milina gledati kako brzo kuća napreduje.



Update 26.06.2014.
Planirao sam da će to brže ići. Za 8 radnih dana izidano je 140kvm zidova.
Usporilo nas je to što kuća ima 15 ćoškova i na svaki metar prozor ili vrata pa ima dosta ukrajanja i merenja. Ja sam uglavnom merio, kontrolisao i i govorio gde šta ide tako da Aco nije imao mnogo da razmišlja. Malo sam zidao i lako je. Bitno je dobro postaviti konac a to se radi tako što se na ćoškovima postave elementi i provere se vinklom, viskom i libelom. Danas je geodeta kontrolisao temelje. Jedan centimetar tamo vamo je. Jedan zid nije baš pod uglvom od 90 stepeni ali je neće se primetiti i jedan deo srednjeg zida je krenuo da beži pa je gornji deo malo više od pola centimetra otišao. Ja to sve golim okom primetim. Da pričam nekom zidaru kolike su nam greške smejao bi mi se. I geodeta kaže da je 10 cm uobičajna greška a nagib 2cm je sasvim normalan. Brat Sale je sekao blokove a bilo je puno za sečenje zbog ćoškova i otvora a Dule je asistirao Aci. Par dana nam je i drugar Milan pomogao. S obzirom da niko od nas nije građevinac ja sam prezadovoljan. Sumnjam da bi mi i majstori bolje napravili.
Ostalo je još 15-20m2 zida i tri komplikovana stuba za koje nije bilo ytong elementata.
Kada se ovo završi biće par dana odmora i onda će Aca da kod kuće napravi kalupe za terase, naručiću fert gredice i gotovo beton. Biće šalovanja kod dimnjaka, kod garaže i kod stepenica a sve ostalo je od L elemenata.




I na kraju cena iako još nije gotovo. Majstori su 700-800-900e za zidanje.
Acine i Duletove dnevnice stvarno nisu velike. To su više drugarske dnevnice pa sam zbog toga uzimao ručak, doručak i piće. To me je ispalo 500e. Da sam računao moje dnevnice, brata i kada neki drugar uskoči da pomogne ispalo bi me isto kao i da sam platio majstore jedino što je svima nama bilo lepo raditi i družiti se.


6 коментара:

  1. Ćao Vlado,

    Zadovoljstvo je čitati tvoj blog. Još malo pa mi je gotov projekat. Slična mi je kuća kao tvoja što se tiče dimenzija i spratnosti pa i krova. Projektant je u početku stavio za stubove, horizontalne i vertikalne serklaže klasičnu AB gradnju i kod serklaža i kod nadvratnika i nadprozornika, što mi se nije svidelo da se tako puno kombinuje Ytong sa betonskim delovima upravo zbog svega što si već pominjao u blogu, "rade" materijali različito, ima obrade i malterisanja kod betone itd. Jedino čega sam se plašio je uticati na projektanta i davati mu "nalog" da stavi PB elemente jer se ne razumem u statiku i nisam bio siguran da će objekat biti stabilan jer se kao armaturni koš ubacuje u otvor PB elementa i lije se betonom i kao ne zna se da li je beton svugde dobro legao. Na kraju nekako smo se dogovorili sa projektantom da radimo u komplet Ytong sistemu tj, da koristimo njihove elemente PB, L, U. Inače gradiću sa Ytong blokom 30cm gde je otvor 20cm pa ne bi trebalo da bude problem. U svakom slučaju mi je projektant rekao da će objekat biti stabilan i sa Ytong elementima i ako se gradi klasično sa AB serklažima. Vidim da nisi svugde stavljao PB elemente, jer to zato što ih niije bilo za nabaviti kako si napisao ili ima i još neki drugi razlog? Jel bi danas radio drugačije tj. sa AB serklažima ili bi se držao Ytong elementa?
    Pozdrav i svako dobro.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, drugacije rade materijali i na jednom mestu gde sam radio betonske stubove (ona dva velika kod badze sa strane) vec se na jednom vide pukotine. Tu nisam stavio jer je bilo nemoguce to izvesti zbog sirine i oblika stubova. To su majstori trebali srediti sa mrezicom i ne bi bilo problema. Znaci moze se srediti ali je potreban dodatan posao. Ja sam sa drugarima radio prizemlje i hteo sam da nam olaksam posao kupovinom gotovih elemenata jer niko od nas to do sada nije radio. Sem toga ja sam proveo 2 zime bez izolacije i na taj nacin sprecio pojavu toplonih mostova i budji. Da mi je kojim slucajem majstor radio prizmelje i da sam odmah stavljao izolaciju onda bih mozda izabrao da se radi bez gotovih elemenata.

      Избриши
    2. Pojavila se i pukotina kod stepenista. Tu ide ytong zid, pa kao presecena ploca za otvor za potkrovlje, tj horizontali serklaz i na to onda nastavljen zid potkrovlja od ytonga. Taj zid je malterisan ok 5cm maltera, gletovan i okrecen i pojavila se na tim sastavima horizontalna mikro-pukotina. Nista strasno, jedva se vidi i popravi se obicnim gletovanjem ali eto cak i preko malterisanog zida zna da razliciti materijali pokazu pukotinu. Mada smo vec hodnik krecili i razmisljamo sve ponovo da krecimo jer nam je klinja uprljao zidove na par mesta. Nije katastrofa ali jede cokoladu pa se nasloni na zid i slicne situacije :). Na putu je i drugo dete i taman kada okrecimo pocenje ponovo ubrzano prljanje :)

      Избриши
    3. Hvala puno na odgovoru, ako neka prljaju deca, sve se to da okrečiti :)

      Избриши
  2. Čime ste sekli blokove, nekom mašinom ili ručno testerom? Kako je išlo?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sekli smo Ytong rucnom testerom. Jako to lepo ide ali se dosta brzo istupi. Isplati se kupiti barem jos jedan komad. To ces videti usput.

      Избриши

Shiedel dimnjak - gradnja kuće

Schiedel dimnjak - gradnja kuće Danas je završen Schiedel dimnjak 8,66 metara.  Cena materijala 63.000 ili 540e. Majstori su uglavnom pr...