3. 2. 2014.

Naknada za uređenje građevinskog zemljišta

Naknada za uređenje građevinskog zemljišta

Cenu naknade za uređenje građevinskog zemljišta sam pronašao na sajtu JP Direkcija za izgradnju grada.
Cena se određuje na osnovu neto površine objekta a naša kuća je oko 155 kvm.
Cena 1m2 je 2390 dinara ili da zaokružim na 21e.
Ulica je asfalirana i ima trotoar, kanalizaciju ali do par kuća ispred nas tako da na osnovu toga dobijamo umanjenje.
Kuća se nalazi u trećoj zoni koja ima koeficijent 0,65.
Nema put pa imamo umanjenje od 20%, nema kanalizaciju pa imamo umanjenje od još 25% i nema trotoar pa imamo umanjenje od 5%. Ukupno umanjenje ne sme biti veće od 0,5 a mi smo taman tu.
Računam: 153kvm*21e *0,65*(1-0,2-0,25-0,05) to je 1044e.
Ako se uplati sve u roku od mesec dana onda dobijam popust od 20% tako da računam da će koštati 835e.  Mogu da biram odmah sa popustom ili na rate godinu dana. Da je na 5 godina rate pa još da razmislim....
U okviru tih 154kvm je i garaža od 20kvm za koju je koeficijent 0,5 ali ne znam da li garaža mora biti odvojena od kuće. Uostalom neće puno uticati na cenu.

E sada naravno da uvek postoji nekakav problem.
Ovaj deo ulice je odavno trebao biti asfaltiran i da ima kanalizaciju i mašine su došle i počele pripremne radove ali su se jedan dan pokupili i otišli i od tada su prošle godine. Kažu da je sve to preneto kako bi neki lokalni političar imao na vikendici asfalt i kanalizaciju. Tako to kod nas ide. Ne bih verovao da rođenim očima nisam video kako su lokalnom biznismenu do vikendice sproveli novu trofaznu struju, nove bandere, dobio je dozvolu da gradi objekat za kakav nema šanse da se dobije dozvola da se gradi u tom veoma slabo naseljenom delu grada. Struja je sprovedena tačno do njega 5km a samo 300 metara dalje ima veći broj kuća do kojih nije ništa rađeno. Pitam se od čijih para je tako pravljeno? Nemamo asfaltirani put, nemamo trotoar, nemamo kanalizaciju ali na papiru imamo. U mesnoj zajednici piše da imamo, piše da su pare utoršene za šta su namenjene. U međuvremenu u mesnoj zajednici polako menjaju papir po papir da bi se papirološko stanje poklapalo sa stvarnim stanjem a pošto je prošlo par godina niko se ne pita zbog čega. Jednostavno kažu samo je greška. Pre pet godina smo imali sve u papirima a sada imamo samo kanalizaciju. 
Ovo su priče komšija ali kome verovati...Neću dalje o politici...

Da nastavim. 

Na lokacijskoj dozvoli piše da imamo kanalizaciju a u zahtevu smo napisali da nema. Razlika je par stotina evra. Sada treba da dokažem kao da u direkciji za izgradnju grada ne znaju gde ima a gde nema kanalizacije.
Zahtev da mi daju potvrdu da ispred kuće nemam kanalizaciju sam odneo u JKP Vodovod i kanalizacija. Jako ljubazne gospođe na šalteru su primile zahtev ali na odgovor čekam već nedelju dana. Ne znam šta im toliko vremena treba da pogledaju računar i napišu na papir da u toj i toj ulici ispred tog i tog broja nema kanlizacioni vod, udare pečat i potpišu.

Dodatak:
Nisam dočekao da iz Vodovoda dobijem papir da u ulici nema kanalizacije već je arhitekta urgirao da se sama direkcija za izgradnju grada informiše da li tamo ima ili nema kanalizacioni vod.
Dobio sam račun na 86.509 dinara ili 750e. 85e manje.
Prvo sam se iznenadio da nije cena 2390 vec 2897 po m2. To je 200e na kraju više.
Oni tu nešto preračunavaju bodove, kurs evra itd. mada toga nema u službenom glasniku. Koeficijenti su mi isti ali na kraju umesto 20% imam 40% popusta ako se odmah uplati. Ni toga nema u službenom glasniku. Ne znam odakle ti bodovi i odakle ti popusti, Nešto je lošije nego što sam planirao a nešto je bolje a sve ukupno beznačajno bolje.

4 коментара:

  1. Ćao Vlado, čitam opet sve iz početka, da pohvatam sve detalje o kojima si pisao. Negde si spominjao da ti u lokacijskim uslovima piše da ima kanlazacija, ali da je u stvari nema. Pa si onda pisao da si staru septičku zatrpao.
    Meni u lokacijsim piše da nema kanaliziacije jer je i nema :) pa moram da pravim vodonepropusnu septičku jamu. Ništa drugo nije navedeno u uslovima od komunalnog, ni gde ta jama mora da se kopa ni koliko da bude udaljena od ulice, od objekta itd. Projektant mi kaže da postoje neka nepisana pravila tipa 5m od kuće, 20m od izvora vode, 5m od ulice itd. ali ne mogu to nigde da nađem, valjda zato što su nepisana :)
    Po nekoj logici ako u uslovima piše da mora da bude vodonepropusna i ništa drugo, da li to znači da mogu da je gradim gde mi je zgodno?

    Da li si ti u međuvremenu spojio objekat na kanalizaciju ili si i ti gradio septičku? I kako si je gradio, na kojim rastojanjima od ulice, kuće itd? Ili da idem do opštine/komunalnog pa da ih pitam? Pitam ovo jer mi se ne sviđa gde mi je projektant predvideo jamu.

    Pozdrav Milan

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Cao. Zatrpao sam staru septicku jamu jer je sam bas tu hteo da pravim kucu. Nisam pravio vodonepropusnu vec na stari nacin sa ciglama u krug. Vodonepropusnu bih morao da cistim svaki 1-2 meseca i bio bi jedini u gradu sa vodonepropusnom septickom. Isto sam pitao i ja projektanta i dobio sam isti odgovor. Udaljio sam je jedno 20 metara od kuce i 10 metara od komsije jer bih inace morao na sred travnjaka da je pravim. Eto, izabrao sam jos razdaljine jos vece nego sto je projektan rekao, sam sam izabrao mesto i nisam uradio vodonepropusnu. Pomeri gde hoces septicku ali ispostuj da je 5m od kuce, 5m od ulice i 20m od izvora vode.

      Избриши
    2. Ok, meni je prvobitno projektant udaljio jamu na nekih 30m od kuće, međutim na delu placa koji je viši, pa je ispalo da moram da kopam i do 5m dubine, što nisam hteo, pa smo onda prebacili bliže kući na 5m i na 5m od puta, ali i tu ide teren tako da je ta lokacija malo na višoj koti od same kuće, ali daleko pliće mora da se kopa. Međutim ni tu mi se ne sviđa jer sam tu planirao da pravim parking za auto. Ma, žalosno što se uopšte oko toga mučimo umesto da ima kanalizacija. Ali šta ćeš. Ništa, puno hvala na brzom odgovoru. Svako dobro.

      Избриши
    3. Moze da bude parking iznad septicke samo je skuplje napraviti to redovno. Da li si video kako to rade u Grckoj na moru? Tamo su septicke odmah uz objekat, ili cak ispod nekog manjeg objekta ili ima parking preko...

      Избриши

Shiedel dimnjak - gradnja kuće

Schiedel dimnjak - gradnja kuće Danas je završen Schiedel dimnjak 8,66 metara.  Cena materijala 63.000 ili 540e. Majstori su uglavnom pr...