17. 12. 2013.

Projekat kuće

Projekat kuće

Najveća prednost kada sam praviš kuću je to što je praviš onako kako želiš.
Da li je to na kraju ono što ti zaista želiš i da li dobro želiš to je drugo pitanje.
Plac je širok i velik. Severno orijentisan. Kuću možemo staviti gde god hoćemo samo treba da se uklopimo u generalni plan.
Posle saveta prijatelja, čitanja knjiga, googlanja itd došli smo do toga da formiramo sliku kakav raspored prostorija želimo.
Pred nama su sledeće želje šta kuća treba da ima:
  • Veliki i svetli dnevni boravak, južno orijentisan
  • Trpezarija spojena sa dnevnim boravkom
  • Odvojena kuhinja u kojoj može da se ruča
  • Poseban WC
  • U potrkovlju spavaća soba
  • Dve dečije sobe u potkrovlju
  • Poveće kupatilo u potkrovlju
  • Garderober
  • Meni manja radna soba
  • Severna strana da ima prostorije koje se slabije koriste
  • Južna da im prostorije koje se češće koriste
  • Što manje hodnika
  • Potkrovlje jer ga je jeftinije napraviti
  • Iz dnevne sobe pogled na zadnji deo placa kroz zastakljeni zid (ovo je samo moja želja ali ne i žene koja računa koliko će prozora morati prati :) )

Teško je to sve uklopiti i da nam se na kraju sviđa. U zadnjih godinu dana pregledali smo preko 10,000 projekata. Ni jedan da nam se baš baš svidi. Mnogo je lepih ali nismo bili previše očarani. Probao sam na google svašta da tražim. Tražio sam na srpskom, hrvatskom, francuskom, engleskom, španskom, italijanskom, ruskom, kineskom ... I ništa da nas očara. Vozali se kolima po raznim krajevima grada da vidimo nešto zanimljivo. Ništa.
Na kraju na poljskom nađemo sajt sa puno lepih kuća. Dvoumili smo se da li da uzmemo bungalov. Odustali smo se jer to je danas moderno i lepo a za deset godina može biti ružno kao one kuće iz osamdesetih što su tada bile prelepe.
I naiđemo na klasiku koja nam se sviđa.

http://pracownia-projekty.dom.pl/fa_morfeusz_i.htm


Kao i sa placem pred donošenje konačne odluke bili smo razočarani jer nećemo imati baš ono o čemu maštamo ali na samom kraju, dva dana pre nego što je arhitekta počeo da crta pronašli smo ono što smo želeli. Jeste da ima garažu i da je veća ali je bolje nego što smo mogli zamisliti. I više će koštati ali nas je očarala. Potkrovlje možemo za koju godinu završiti.

Vrlo brzo projektant je to nacrtao ali kvadratura je još veća. Skonktao sam da poljaci drugačije računaju kvadraturu potrkovlja. Onda je sledilo smanjivanje dimenzija kuće ali onda neke prostorije postaju premale. Posle par dana mozganja i uz savete arhitekte došli smo do rešenja koje nam još više odgovara.

Cena projekta se kreće od 7 do 12 evra po neto metru kvadratnom. To je neka standardna cena. Može se naći i za 4-5 evra. Neki projektanti računaju bruto površinu. Preporuku za našeg projektanta sam dobio od više ljudi. Niko mi nije nekoga drugog preporučio. Na osnovu preporuka dobio sam i popust. Hvala mu.
Imali smo par puta neke izmene. Prvi put su smanjivali dimenzije kuće i još dva-tri puta smo premeštali prostorije i pomerali unutrašnje zidove. Sve 10 cm tamo 50 cm vamo. Neka na projektu bude baš kako želimo jer ne bih da menjam u toku gradnje. Ponudio sam mu da mu doplatim to što smo ga maltretirali ali nije hteo. Kaže da je to u okviru dogovorene cene i da nismo bili teški za dogovor i komplikovani. Ne znam da li je to istina ali opet moram da mu se zahvalim.

Evo konačan projekat kuće. Nije isto kao na sajtu i kuće ja nacrtana kao u ogledalu jer bih da stoji sa leve strane placa jer je na desnoj strani zapad.

Prizemlje.
Potrkovlje.

8 коментара:

  1. Анониман5/15/2015

    Ako dobro vidim logo na slici,radi se o Jovi Milivojevicu,mom kolegi sa fakulteta.Vremenom je stasao u ozbiljnog projektanta porodicnih kuca.Za svaki respekt,naravno i ovaj ceo projekat.Za zlatnu medalju je i Vas blog,trebate ovo pretociti u jednu ozbiljnu knjigu,s tim da sadrzi jos nesto(neka ostane tajna za sada,hahah,)i knjiga ce biti besteler....Pozdrav i veliki respekt,Zeljko Blagojevic.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, radi se o Jovi medjutim mislim da je konkretno ovaj projekat radio njegov saradnik Dejan Darabos koji je zaposlen kod Jove. Sa Dejanom sam se najvise dogovarao oko detalja dok generalni dogovor je isao i sa Jovom i sa Dejanom. Koliko je ozbiljan projektant govori to da koga god sam pitao za preporuku za projektanta svi su mi preporucili Jovu :) A za knjigu... to je super ideja .. ko zna jednog dana kada nadjem vremena :)

      Избриши
  2. Sve pohvale.Kuca je prelepa.Da li si zadrzao kamin sa orginalnog plana u dnevnoj sobi. Posto i ja hocu da gradim istu kucu po tvom modifikovanom planu samo sto bi ja ostavio kamin i prosirio garazu po duzini za dva auta.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Marko. Ostavljeni su temelji za kamin kao po planu. Da li si mislio prosiriti garazu po sirini a ne duzini, da bude auto pored auta a ne auto iza auta? Ima na sajtu i takav projekat. Za 3 meseca planiramo da uselimo i ima par stvari za koje nisam siguran kako ce biti kada stavimo namestaj. Kao prvo u vezi kameni plasim se da ce biti blizu troseda. Onda mislim da ce dvosedi i trosed biti malo nagurani pa umesto jednog dvoseda stavimo fotelju. I plasim se da se nece moci komotno sedeti za trpezarijskim stolom. Fali mi pola metra sirine i duzine sobe ali videcemo kada stavimo namestaj. Uskoro cu osveziti blog. Danas stize kuhinja i pocinje da se radi hidroizolacija wc-a i plocice. WC je mogao biti 10-15cm siri prema kuhinji.

      Избриши
  3. Анониман2/05/2016

    Zdravo Vlado,
    Hvala ti na odgovoru.Upravu si za garazu i mislio sam po sirini.
    Da, video sam i taj projekat. Mi smo mislili duzinu garaze smanjiti za jedan metar tako da bi pomjerali hodnik i wc da bi dobili vecu kuhinju po duzini.I kada bi to uradili onda bi dobili vecu kuhinju i po sirini,posto je to strana na kojoj bi sirili garazu.Mislio sam i kopati podrum ili suteren da bi dobio sobu za mene i moje drugare (man cave) da uzivamo bez supruga.I jos bi napravio prostoriju za pec,bojler i hidrofor u podrumu.
    I jos da ti kazem da zivim vani a rodom sam iz Brckog (BIH) i da se ja i supruga planiramo vratiti nazad za par godina.Trenutno trazimo plac a sledece godine dolazimo na odmor pa smo mislili da pocnemo sa gradnjom tj da je sazidamo i pokrijemo.Vec imamo stan u gradu i kucu bi pravili na selu posto zelimo u miru i prirodi provoditi ostatak zivota.Mozda bi se mogli i upoznati i da mi pomognes sa savjetima oko gradnje.Mogao bi da angazujem tvog arhitektu da i meni uradi plan.Mi bi voleli kamin da je u boravku na unutrasnjem zidu tacnije gledajuci tvoj plan iza troseda ( zid od garaze).
    Ps.Taj detalj na plafonu je predivan_svaka cast.
    Svako dobro i svu srecu u gradnji

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav, Ima smisla tako prosiriti kuhinju jer ce vama garaza ici u sirinu. Ja licno ne pridajem znacaj garazi ali eto odradili smo i kada sam je vec pravio morao sam ostaviti mesta za kotlarnicu i alat pa je garaza otisla malo vise u duzinu. Ja bih voleo da sam mogao napraviti podrum ali kod nas su dosta visoke podzemne vode i cesto bi bio poplavljen a ne postoji garancija da ce i najskuplja hidroizolacija da ocuva podrum suvim. Sto se tice arhitekte ne znam da li moze arhitekta iz Srbije da radi u BiH. Mozda problem predstavljaju razliciti propisi i licence. Najbolje je arhitekta da vam bude pri ruci. U pitanju je JOMI ENGINEERING iz Subotice. I meni je kamin iza troseda i slobodno kada ste u prolazu mozete stvrati da se upoznamo :)

      Избриши
  4. Има ли неко на овај Ваш фазон/приземља/,пројекат приземне куће до 130м2?
    Унапред хвала!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mozda na ovom sajtu http://pracownia-projekty.dom.pl/wyszukiwanie,projekty_jednorodzinne,projekty_parterowe.html

      Избриши

Shiedel dimnjak - gradnja kuće

Schiedel dimnjak - gradnja kuće Danas je završen Schiedel dimnjak 8,66 metara.  Cena materijala 63.000 ili 540e. Majstori su uglavnom pr...